čtvrtek 28. března 2013

Nejlepší éra hraní za rohem?

Mám takové tušení, že "příští generace konzolí" nám přinese možná tu nejlepší éru hraní, snad vyjma té, na které každý z nás vyrůstal. Začíná-li Next Gen letos, tak Bioshock Infinite ho už "jakoby" začal. Jak se ale můžete přesvědčit níže, nepůjde jen o konzole, ale i o kvalitní smažení na PC - Might and Magic X vypadá téměř dokonale, až na ten podivný způsob pohybu, který do této série podle mě až tak nezapadá, a to jen z toho důvodu, že jsem začínal na plynule pohyblivých M&M's dílech. A samozřejmě to bude nový Metal Gear Solid, kde si to rozdají nejen hadi versus obludy, ale hlavně speciální jednotky FOX a XOF, které se, již podle názvů, vyloženě nemají rády. Trailery vypadají naprosto úžasně - po stránce filmové estetiky mají v herní branži jen malinkou konkurenci.

Blíží se, pomalu, ale jistě, vydání nového Frontieru (či pro pamětníky Elite) s novým názvem Star Citizen. V přípravě je nový díl Tormentu s podnázvem Tides of Numenera, a ještě od těch stejných tvůrců se chystá Wasteland 2 ze světa, buďto totožného, nebo minimálně velice podobného, Falloutu.  Bude nová Ultima, o níž si lze již teď na netu najít informace pod lehce zapamatovatelným názvem Shroud of the Avatar: Forsaken Virtues.

Na co se osobně hodně těším, to je Deep Down. Akční RPG, které vypadá mnohem lépe, než co bylo v tomto žánru kdy vytvořené? Něco mi říká, že tohle si pořídím v den, kdy se hra dostane na pulty obchodů. A pak je tu velká spousta dalších her, na které se těším, jako třeba Watch Dogs nebo Beyond od Quantic Dreamu (na který se tedy těším ještě víc než na Deep Down, ale pssst).

Guido Henkel (člověk, který mě začal sledovat na Twitteru, a až poté jsem zjistil, že pracoval na Realms of Arkania - fakt cool) neuspěl s financováním své hry Thorvalla. Zato teď mina twitteru psal, že na GDC se ukazovaly nové přilby s virtuální realitou. Příslib lepších zítřků?

A je toho ještě víc. Myslím ale, že už jen tohle stačí pro představu o další éře hraní, která vypadá opravdu skvěle, bude mít velmi kvalitní vnitřnosti a již teď má sílu nefalšovaně nadchnout. Herní budoucnost nikdy nevypadala lépe!



zeal

2 komentáře:

  1. Já nevim. Asi jsem divnej, ale ten Might and Magic X se mi podle videa vůbec nelíbí. Neříkám, třeba to bude super, ale video mě vůbec nepřesvědčilo. Už pěkná řádka M&M v minulosti opustila čtverečky a teď zase budem chodit po šachovnici? A proč je tam taková divná perspektiva? Jako by nepřátelé byli malí a hráč nějaký King Kong. Je to takový podivný. Ale je fakt, že právě to výtvarný zpracování se mi v M&M právě nikdy moc nelíbilo už od těch klasických dílů.

    OdpovědětVymazat
  2. Robotron: No M&M byla vždycky taková jinačí série. :) Na M&M jsem vždycky obdivoval, jak se výtvarným stylem vymykala všemu, co se běžně v RPG vodách tvoří. Chápu ale, že se nelíbí všem. Ty malý postavičky nepřátel, já bych řekl, že je to způsobený divně nastaveným úhlem zorného pole kamery. Když jsem si tvořil svůj vlastní políčkový dungeon, tak jsem potřeboval, aby hráč při otáčení viděl celou zeď a kus podlahy a když jsem přenastavoval kameru, tak jemná změna u FOV pokaždé způsobovala docela velký rozdíly ve vzdálenostech předmětů a nepřátel o políčko, dvě, od hráče. Nakonec jsem to musel vyřešit tak, že se musela posouvat kamera dozadu, kousek za hráče. Je to o dost jiná situace, když děláš kreslenej čtverečkovací dungeon a čtverečkovej dungeon ve skutečným 3D prostoru. Imho tady je to nastavený fakt podivně, souhlasím. Ale stále je to Work in Progress, tak třeba to na konci ještě vyladí.

    OdpovědětVymazat