Je pravidlem, že každý herní developer se posadí před monitor a prohlásí: Co vykrást?! Přeloženo do slušného jazyka: Kde se inspirovat? Přeloženo do jazyka, kterému porozumí herní novinkář: Tak jaký žánr? Každá hra spadá pod nějaký herní žánr a pokud ne, tak jde o hru spadající do vlastního žánru. Jak jsem se již rozepsal v článku o inspiraci, každá hra je takový žánr sám o sobě a vždy bude zcela normální, bude-li herní developer chtít nějaký ten herní žánr rozšířit.
A tak je vždy poměrně srandovní číst, že tahleta či tamta hra vykrádá tamtu či jinou hru. Žánr stranou. Pozor, vykrádačka!
Pokud chci udělat hru s vybuchujícím panáčkem, bude to pro někoho kopie toho skvělého Explodemona, ale pro jiného to bude hra ze žánru Explodemon. Pak tu jsou takové případy, kdy se žánr utvoří teprve až s populární hrou, jako např. Doom, který prakticky vyzmizíkoval Wolfensteina jako zakladatele žánru, protože Doom byl prostě lepší a tudíž se žánr jmenoval dlouho Doom. Stejně tak Minecraft, jehož předchůdce Infiniminer mohl být tím, po kom by se pojmenoval kostičkový stavěcí žánr, ale Minecraft byl prostě lepší a stahoval se lépe, než Infiniminer, takže máme žánr zvaný Minecraft, a ne Infiniminer.
Právě si vybírám, jaký žánr bych rozšířil. Chci dělat na mobilní hře, která nebude plošinovka (tu už dělám jako první mobilní titul). Je správné podívat se po žánrech, které jsou na mobilech úspěšné, ale i po těch, které jsou neúspěšné, ale mohly by být za jistých podmínek populární, anebo prostě po zajímavém konceptu, který by se dal osázet vlastními nápady.
Takže, copak vykrást, pane Černá ruko?
zeal
0 komentářů:
Okomentovat