sobota 20. dubna 2013

Oblivion rocks!

Tom Cruise dělá údržbáře bezpilotních zabijáckých vznášedel, tzv. dronů - jak jsou zabijácké ve skutečném světě, o tom více tady - a dělá to ve sci-fi, v němž lidstvo zvítězilo nad mimozemšťany, ale za strašně velkou cenu. Jednak přišli o polovinu měsíce, ne toho kalendářního - toho šutru na obloze. Druhak se Země stala neobyvatelnou, takže lidé museli opustit planetu, na které se narodili, a vystřídat ji za nepoměrně chladnější Titan.


Drony se občas zatoulají. Jack Harper je najde a opraví, je-li to třeba. Mimozemšťané jsou v takových chvílích na pozoru, totiž drony jsou velmi účinné a ani Toma Cruise není zapotřebí, jsou-li plně funkční. A divák při scénách, kdy dochází k filmovému masakru, jásá. Vypadá to skvěle, ty přestřelky, a jako sci-fi úchyl jsem si u Oblivion připadal jako na dovolené někde na Floridské pláži, protože sci-fi prvky jsou tu promakané, až se mi chce zvolat nějaké nepěkné, ale o to výstižnější, citoslovce.

Mezi záběry na zničený svět, střílející drony a Toma Cruise je tu také velmi pěkný děj o tom, co Tom najde na zahradě. Vlastně ne, není to zahrada, ta přijde až potom... Ale abych vám tu nevykecal něco zásadního, např. to, že ve filmu hraje i Morgan Freeman, či něco v této kategorii spoilerů, tak to zkrátím.

Ke které hře bych tenhle nejnovější počin Josepha Kosinskiho (Tron Legacy) přirovnal? Nejspíš by to byl Fallout. Hlavně tedy tím světem, nežli příběhem - ten je podobný spíše hře Space Quest, ha! To jsem si říkal po opuštění kina, o tom Falloutu, teď si zase ale říkám, že s Falloutem to zkrátka mnoho společného nemá - snad jen ta krajina, radiace, zničené budovy a nějaký ten dron na obloze, mimozemšťan schovaný za šutříkem tak, aby ho Tom Cruise nezahlédl. Tak vám nevím, přirovnávat Oblivion ke hře je trošku obtížnější, než jsem si před návštěvou kina představoval.

Btw, na Kultuře kriplů mi vyšel můj úplně první herní rozhovor. A rovnou s Jindrou Rohlíkem, autorem známých Bran Skeldalu, a legendárním členem bývalé hvězdné redaktorské sestavy SCORE! Ne. Sto tisíc vykřičníků!!!! Dělání rozhovoru mě hrozitánsky bavilo. Moc rád bych si to někdy zopakoval.

zeal

0 komentářů:

Okomentovat