čtvrtek 18. dubna 2013

Dojmy z Hádanky mikrosvěta


Portal jednička mne moc nenadchl. Zato u Portalu 2 jsem si užil spoustu legrace - viz moje recenze. Ještě loni stihla vyjít nová hra od tvůrců Portalů - a podle všech dostupných informací těmi autory nejsou Valve (ti jen poskytli engine) -, hra od Kim Swift a jejího týmu, zvaná Hádanka mikrosvěta.

Já, samozřejmě natěšenej na jejich další výtvor, jsem si ho nemohl nechat ujít. Po spuštění přichází počáteční chození po domě vědce. Klasická FPS beze zbraně, ale s možností puzzle mačkání ve světě prázdných laboratoří a fascinující vědy. Hlas z rádia mi povídá, abych si nasadil rukavici. Také povídá, že je třeba projít laboratoře. A ještě povídá, že mám aktivovat cosi a já na to, že jo, a pak ten rádiový hlas komentuje obrazy na zdech - ale proč? S rukavicí se dá dělat jen jedna věc, jelikož to není Nintendo rukavice s tisíci a dvěma čudlíky. Můžete tlačítkem měnit realitu. Stejně jako ji můžete měnit ve hře Wolfenstein z roku 2009, tak i tady ji měníte.

Při změně reality dostávají předměty jinou váhu, protože se mění jejich mikrostruktura - to je ten mikrosvět zmiňovaný v názvu hry, asi. A jsme u toho: pro postup je třeba stejně jako v Portalu položit na tlačítko předmět, aby se otevřely dveře. Kopie Portalu? Nebo Portal 3, akorát s jiným názvem? Náplň hry ale zase není tak zábavná, abych nad tím, zda to kopíruje nebo navazuje na Portal, přemýšlel déle než pár sekund. Bohužel, začátek je vyloženě děsný, je odfláknutý a vůbec mě nepobavil. Na puzzle hru je tam až příliš málo puzzlů, na začátku. Na moderní hru je tam až příliš velkého chození v prázdných chodbách. Vypadá to jako starožitnost, herní kousek z jiné dekády, z té v níž fungovalo dlouhé chození po chodbách s polovinou života. Po zážitku s Bioshock Infinite, v němž se stále něco děje, je toto dílko, navíc distribuované mega komerčním Square Enix, jakýmsi přeladěním z Avatara ve 3D na černobílý film. Nudná procházka jakýmisi bezduchými místnostmi, ve které vzduchem bezdůvodně lítají gauče a trezory a já se u toho nebavím. To je po Portalu 2 hodně studená sprcha.

Jaký je zbytek, netuším. Zlepší se puzzly, resp. objeví se tam nějaké puzzly? Doufám, že ano. Ale hlas hodného vědce z rádia mi tedy jako dobrý nápad nepřijde, to už spíš tam měli zopakovat zlou umělou inteligenci a bylo by to aspoň o trochu zábavnější.

zeal

0 komentářů:

Okomentovat