středa 22. července 2009

Několik Mighty (tm) updatů

Launch of the Screaming Narwhal

První epizoda Tales of Monkey Island je jedním slovem řečeno naprosto-úžasná! Ohlasy projednou nelhaly... Už jsem chtěl adventurám zamávat a naposledy uronit slzu, vysmrkat se, ale naštěstí to nebudu muset udělat. Tales je přesně to, co od adventury chci. Pořádně zábavná hra, která mě od samého začátku přiková k obrazovce.

Vedle skvělého (ale sakra skvělého) humoru je tu zajímavá zápletka, v jejímž středu je ostrov Flotsam, ze kterého není úniku a vaše, tedy Guybrushova, "prokletá" ruka (zřejmý, a zábavný, odkaz na MGS). Co se týče grafického kabátu, je moderní, zároveň však nepostrádá kvality starých oldschool adventur - koukněte se na obrázky a řekněte, že nevypadají pěkně. Vypadají. A v pohybu je to ještě lepší (je vidět, že na mé vyjadřovací schopnosti vedro nemá ani trochu špatný vliv).

Zajímavým novým, alespoň u PC adventur, prvkem, je řízení postavičky klávesnicí skrze klasickou kombinaci WASD. Tohle vítám všemi deseti, je to o hodně lepší a časově úspornější, než klasické klikání. Kéž by to měla i Secret Files 2, kde se každá postavička musí zpomaleně otáčet... Navíc to působí moderně (pomocí WASD se už prakticky ovládá všechno), a ve spojení s myší máme zaděláno na dokonalé ovládání adventury - pokud by nebylo myši, pak by tu zřejmě bylo další klávesnicové martýrium kalibru Shadow of the Comet (ale takové snad ne).

Zatím se mi docela obstojně daří bez návodu (ok, jednou jsem ho použil, ale to jen proto, že jsem přehlédl dvakrát dva pixelů malý předmět) a tuším, že už se blížím k velkému finále první epizody (právě řeším, jak správně nastavit sochy).

Skvělé adventury se ještě dělají, wow! Už jsem se chtěl začít nostalgicky opíjet (nostalgií) u her jako Flight of the Amazon Queen nebo Curse of Enchantia, ale jak vidno, tak nemusím. Hmm, a z nových adventur mi ještě zaujala česká Memento Mori - jakmile dokončím Screaming Narwhal, vrhám se na ni.

Co se týče templatového upgradu blogu

Z desítek templatů jsem si zatím nevybral ani jeden, o kterém bych vážněji uvažoval. A to jsem byl i na stránkách, co prý nabízejí the top of the best free templates. Většinou jsou totiž nadesignované tak, aby něčím oslnily (kytičkama po stranách) a moc prakticky využitelné, pro můj blog, tak nejsou. Holt asi template zatím měnit nebudu (přesto se ještě podívám) a jen přetvořím horní část webu. To jen tak, abyste věděli, jak to s grafickou úpravou blogu pokračuje.

Ckope no more?

Nějako záludně se to načasovalo, musím napsat. Poslední číslo Score, nehledě na nějaké vnější tlaky mi nepřijde vůbec špatné. Dnes jsem se do něj začetl a pokud proběhly nějaké změny (minulé, to s Mafií, jsem jen prolistoval), tak jasně k lepšímu. Po stránce designu je to přehlednější, i když pořád je tam na čem zapracovat. Zaujaly mě novinky, jež byly z velké míry o hrách, o nichž jsem neslyšel - pěkně napsané, abych tu chválu dovedl do úplného konce. Zkusil jsem proto i pár recenzí. Zvolil jsem dobře, protože mě každá pobavila: recenze na Pat a Mat je ucházející, Tunnel Rats bezvadná a ta na Aztaku je vyloženě parádní. Ta mě opravdu příjemně překvapila - k dokonalosti jen chybělo razítko SCORE SHIT.

zeal

0 komentářů:

Okomentovat