úterý 30. srpna 2011

Legend of Grimrock

Kdysi jsem se tu na blogu přiznal k tomu, že bych si dnes moc rád zahrál nějaký nový dungeon. A vida, Legend of Grimrock nám tu spadne z čisté oblohy! A jak je v povaze mnoha lidí, nikdo není s ničím nikdy spokojený a ani já zrovna neoslavuju s šampaňským v ruce ve vířivce. Dungeon je to totiž čtverečkový, to prvně, a já proti tomuhle zase tak moc nemám, i když přece jen modernější a lepší způsob je plynulé chození, a zadruhé se mi nelíbí grafika okolo, čili interface, fantasy art, ad., které tedy, s prominutím k českým autorům, vypadá jako kdyby ho dělali češi. Nebo ještě hůř... (*shivers*)



Krom kobkových chodeb to vypadá značně amatérsky, nepěkně a tak vůbec nezajímavě až se mi chce zvolat: Might & Magic forever! Navíc jak jsem před pár týdny zjistil, kobkové chodby umí nejen indie developeři, ale i herní fandové bez předchozích zkušeností s tvorbou podobných kousků. Proč se zatěžovat Grimrockem, když kolegové demosceneři dokáží to samé a navíc ZDARMA?



Nejvíc mě ale na Grimrocku zajímá, proč jen vytvářejí kopii dvacet let starého dungeonu, když mohli v témže čase tvořit kopii deset let starého dungeonu? Rok 2000 je zhruba období, kdy se dungeony začaly komerčně nevyplácet (pamatujete, jak už bylo na cestě Wizardry 9 a pak najednou kvůli finančnímu krachu sponzora byl projekt nakonec zrušen?). Navíc očividně dělají hru lidé, kteří s fantasy tématikou moc spjati nejsou a spíše to připomíná projekt, který se dělal móc narychlo a za účelem zisku. Pokud by mě chtěli pánové přesvědčit o opaku, ať vydají hru zdarma a nebo za donate poplatek.

zeal

7 komentářů:

  1. Zajimave, jak je rozdilna otazka vkusu. Me treba prijde vylozene odporna grafika serie Might and Magic, myslim ty dungeony, ne tahovky. Neco tak kycovityho, pastelkovyho a nevkusnyho jsem ve hrach nikdy predtim a nikdy po tom nevidel. Kvuli tomu sem se nikdy nedokazal ponorit do Might and Magic dungeonu, at uz ty VGA, nebo SVGA.

    Grimrock se mi grafikcy libi, na rozpracovanou verzi to vypada dost dobre.

    OdpovědětVymazat
  2. Hmm, abych řekl pravdu, nikdy mě nenapadlo, že by se mohl někomu Might & Magic vyloženě nelíbit. Mně přijde jako krásný, ač s nic moc texturami, tak esteticky velmi příjemný. To je škoda, že jsi nic z téhle série déle nehrál, pod povrchem se totiž ukrývá opravdová perla dungeonového žánru. Např. Might & Magic VI je jedna z nejchytlavějších, a nejpropracovanějších, a v neposlední řadě nejkouzelnějších, her vůbec.

    OdpovědětVymazat
  3. Me staci se jen po letech podivat na screeny z tech her a kdyz zase vidim ten barevnej fujtajbl. To je fakt hrozny :) Me ta grafika pripada az k smychu.

    Might and Magic VI byla jedina, kterou jsem hral dyl z tyhle serie. Nejsou to spatny hry, i pres tu grafiku, ale muj salek caje byl vzdycky spis Ishar a Realms of Arkania, nebo i Krondor. A Lands of Lore a Beholder... a Might and Magic az hooodne na posledni miste :)

    OdpovědětVymazat
  4. To jsi nedal moc dobrej příklad. Vždyť Krondor, jestli myslíš Betrayal at Krondor, je hra s tou nejhnusnější grafikou snad v historii počítačových her. :) Když jsem ji zapnul, ten vyzvrácenej hnusnej blivajz musel jít okamžitě z disku.

    LOLz!

    Arkania je taky pěkně hnusná a ne moc nápaditá, co se týče designu.

    No já vidím, že Might & Magic jsi fakt moc nehrál, jinak bys mu propadl jako všichni, kdo ho hráli. :) No ale asi jinej vkus, jinej názor. Grimrock se ti fakt líbí? Ten vypadá, jako kdyby ho dělali nějací ukrajinci a očividně je to dělaný pro mobily, IPady a podobná udělátka, nebo si fakt nedokážu vysvětlit tak hnusnej interface.

    OdpovědětVymazat
  5. Magic VI jsem hral docela dost. Zkratka se neshodnem no. Sto lidi...

    OdpovědětVymazat
  6. Já si spíš říkám proč, když už se rozhodli omezit hráčův pohyb, toho víc nevyužily. Jednak by určitě neškodilo vidět ostatní postavy z party v rozích, protože nemůžou překážet výhledu. Nebo třeba proč vidíme jen švihy zbraní když mají evidentně svůj 3d model. A nebo proč je tabulka s postavami tak daleko od zbraní aby bylo nutné zajet myší vždy až na samý, širý konec obrazovky a zase zpátky. Nemluvě o tom, že namapovat výběr postav na kolečko myši a prostě jen klikem sbírat předměty by taky neškodilo. No a v neposlední řadě grafika, když už se dívá hráč vždy jen z toho úhlu který grafik předpokládá, proč tam není víc propracované 2d grafiky, která by dodala 3d modelům trochu toho kouzla? No asi z téhož důvodu co interface. Nebo nechat 4 směry ale volnou kameru? Tak jako tak, se mi to docela líbí (je to zatuchlé :) ), není to podle mě hnusné, ale jen takové bez chuti.

    OdpovědětVymazat
  7. Robotron: Ještě jsem chtěl dodat, a včera mi potom už nejel internet, že jsem si vědomej toho, jak je Might & Magic i na svoji dobu zastarale zpracovanej, plnej spritů, když už v té době byl standard plně vyhlazený 3D a pod. Jen mi prostě přijde ta grafika něčím sympatická, možná i tím, že mi evokuje fantastické romány. Oproti tomu Betrayal at Antara není hnusná, ale ta grafika je prostě strašně nudná.

    Zitron: Ha, pěkný komentář. :) Mně ty malované švihy zbraní připomenuly stařičké Brány Skeldalu. A tohle všehovšudy, interface a tak, nevypadá o moc lépe, a to je hra z roku 2011, jestli vyjde letos. :)

    A dřív se taky slušelo, aby měla hra něco originálního. Tohle mi spíš evokuje další průměrácký Dungeon Hack. :)

    OdpovědětVymazat