středa 7. září 2011

Bad Edition: E.Y.E. Divine Cybermancy

Některé hry se vám vryjí do paměti svojí výjimečností, některé naopak svojí tupostí a některé... jsou kousky, které působí jako kdyby je sestavili narychlo v čínské fabrice a tento poslední případ vystihuje moje první setkání s E.Y.E. Divine Cybermancy. Je tu první zásek do nové rubriky Bad Games Edition zde na Casual Core...

Má to hroznou grafiku. To je první, čeho se na téhleté zbrusu nové hře dá všimnout. Vypadá snad ještě hůře než první Half-Life a k tomu si navíc představte, že první část se odehrává ve tmě s malými rudými plamínky rozesetými po jeskyni. V tu chvíli na vás mluví kdosi aliení řečí a to už si opravdu připadáte jako kdybyste hráli hru vyrobenou na Ukrajině. E.Y.E. jede na prehistorickém Steam enginu (k tomu navíc asi na té nejzastaralejší verzi) a je to vidět. Kdesi v půlce jeskyně vás hra vyzve, abyste zhlédli třicet tutoriál filmečků - které nejsou v nijak dobré kvalitě -, a v tom momentě víte, že hrát E.Y.E. nebude jen tak! Totiž ona to není jen tak obyčejná střílečka, ona je to střílečka s podporou stovek modů fyziky, které aktivujete ve speciálním menu (třeba můžete skákat výš a ještě výš, běhat rychleji než ukrajinští fotbalisti, a další spoustu vychytávek vycházejících z kybernetických udělátek), dokonce je tu i inventář a vybavování postavy jako v RPGčkách.

Tak daleko ale zacházet nebudu, zase takové množství času jsem hře nevěnoval. Nakonec, tohle jsou první dojmy a ne úplná analýza po druhém, či třetím dohrání.

Hře chybí vlastní styl. Leccos kopíruje, od Hellgate a jeho středověký sci-fi styl, přes Prey, Unreal 2 (vykrádání grafiky a určitých nápadů), Half-Life a vojáky z Killzone až po různé ukrajinské hry jako Stalker nebo Metro 2033. I even heard it ripped off Stalin Subway too, but who knows...


E.Y.E. působí notně zastarale. Těžko z prvních dojmů říct, jestli tomu je i "pod povrchem" po delší době hraní. Technická stránka je ale na dnešní dobu vyloženě slabá. Střelba působí hodně levně, a mám dojem, že zásah do nepřítele se na něm nijak neprojevuje (!)... alespoň si nevzpomínám, že by se na jeskynní příšerce něco měnilo (žádné stopy po zásahu) po ten čas, kdy na ni zběsile pálil můj základní revolver. Velice divné, je-li tomu skutečně tak.

Něco se E.Y.E. Divine Cybermancy upřít nedá - nabízí spoustu možností, jak se hrou protlučete, prostřílíte, proskáčete nebo proplazíte. Na druhou stranu, co je to hře platné, když veliké množství přepínačů je v nějakém nepřehledném schovaném menu. Těžko bude mít dnešní hráč trpělivost zkoumat, co dělá tohle, a jak se zapne tamto - ani nebude mít trpělivost zhlédnout všechna tutoriál videa. Na to hra není na první pohled tak skvělá, aby měl hráč motivaci učit se principy a přicházet na způsoby, jak ona hra vlastně funguje. Možná i ten podivný začátek v nějaké podivné flekaté dimenzi s portálem a absence srozumitelného příběhu v tom hraje určitou roli.

zeal

0 komentářů:

Okomentovat