čtvrtek 22. září 2011

House of Kayson: deník vývojáře 1

Před pár dny jsem si zkusil nějaké příklady s programováním ve 3D a musím napsat, že je to poměrně uspokojující, když člověk najednou vidí pohyb kamery po 3D ploše a 3D model čekající na input klávesnice. Mno, programování 3D hry je rozhodně to nejzábavnější, s jakým jsem se kdy setkal. Není (prozatím) až tak složité a ona ta odměna před vašima očima žene programátora neustále kupředu. Což je asi to nejlepší, co se může při programování stát.

Dalším důležitým krokem bude vytvořit prostředí, ve kterém je chata (nebo dům, to ještě nevím). Les a jezero přijdou na řadu potom. Přemýšlím, jestli by nebylo možná lepší mít namísto jezera lávové jezírko, ale to by utrpěla jak realističnost, tak atmosféra. No, možná by se jezírko mohlo přeměnit v lávu při zemětřesení v posledních minutách hry, ale kdoví jestli to nebude až moc komplikované na výrobu.

Postupně tedy v 3D programu vytvořím: rovnou plochu, libovolně velký kvádr uprostřed (se střechou), základní hranatou postavičku, která se bude po ploše pohybovat.

Poté přijde na řadu: obloha, obrázek lesa obklopující plochu, vchod do kvádru, okna, vylepšení postavičky.

Grafický software, který hodlám použít: Blender, Sculptris.

Tak a to je prozatím vše.

zeal

0 komentářů:

Okomentovat