pátek 30. září 2011

Terra Nova

Mám rád sci-fi seriály, zvlášť ty, ve kterých se cestuje časem. Jsem fanda do dinosaurů. Preferuju raději ty krvežíznivé před těmi roztomilými. Nevadí mi, když se na obrazovce válí lidé ve filmařské krvi, tím spíš, když krev tryská z upravené kratší končetiny. Ještě teď vzpomínám na Avatara a říkám si jaký fantastický film to byl, ale stále mám pocit, že by byl ještě lepší, kdyby bitky o budoucnost ekologie planety Pandora byly o kapku špinavější. Děkuju zpětně za Stephena Langa, plukovníka Quaritche, který mi onu iluzi skutečné války svým hereckým talentem ještě o něco víc zpřístupnil. V neposlední řadě jsem velkej fanoušek všeho seriálového i filmového, kde se skupinka lidí ocitá na neznámém, a věru nebezpečném místě. Terra Nova, křičíte na mě? Že se mi bude líbit?! Ale ne, ne... mně už se líbí! Pilotní dvojdíl jsem už (jako miliony dalších lidí) viděl a tedy vám tu můžu povědět, co si o tom myslím.


Jednoduše řečeno: je to skvělá podívaná. Především je Terra Nova zážitek. Takhle strhující pokoukání se tvoří spíše pro velká plátna, a já tu můžu prohlásit, že Terra Nova je jeden z průkopníků (jeden z nich - nebudu zbytečně přehánět, na přehánění je času vždy dost), který smývá rozdíly mezi plátnem v multikině a obrazovkou ve vašem obýváku.

Svět Nové Terry vypadá úžasně. Má parádní dinosaury - i když, pravda, nejsou zas tak dokonalí jako v Jurských parcích (Stan Winston byl génius - což každý ví, ale já tu větu rád napíšu), a ani se nepo... ehm, když na vás Rex zařve z reproduktorů (Jurské parky mají lepší zvuk) - to doufám na BluRay, které si dost možná pořídím, opraví. Taktéž je zajímavé sledovat, jak se dvě skupinky lidí mezi sebou nesnášejí a nevím jestli mám v tom hledat něco hlubšího, když jeden vůdce je bílé rasy a druhý je černoch - no je to americký seriál, tak možná... možná to pochopí jen američané, a možná je tam důležitější fakt, že vůdcem je žena. Možná scénáristé tahali sirky a volba tak byla zcela náhodná.

V pilotním dvojdíle nám seriál nakousnul vše podstatné - život na Téře, a to ve více jeho podobách, hlavní postavy a jejich motivace, možné cesty, po kterých se seriál vydá, a nechybí ani nějaká ta záhada. Také nastínil, čím si malá populace lidí bude nucena projít, a že to nebudou jen přestřelky mezi sebou, nebo střílení po dinosaurech - v seriálu si najdou to svoje i pokročilí dospěláci. Ale nakonec seriál je hlavně a především strhující podívanou v neznámém světě plném nebezpečí na každém kroku. Každou chvíli hrozí, že důležitá postava skončí na zemi v tratolišti krve s kulkou v zádech - špióni z druhého tábora můžou být všude. On i ten hlavní hrdina, uteklý trestanec je velmi podezřelý, jak lehce si naklonil plukovníka Quaritche!

Po zklamání zvaném Falling Skies je Terra Nova jasným tipem pro všechny seriálově naladěné fandy. Výtky se tu najdou - dinosauři možná trpí syndromem Jurského parku 2, tzn. že můžou rozkousat jen ty postavy, se kterými scénáristé už nemají žádné plány. A to rozhodně nepůsobí dvakrát dobře ve chvílích, kdy důležitým postavám dinosauři funí za krkem. I když zase tak výrazné, jako ve Ztraceném světě, to, naštěstí, není.


zeal

0 komentářů:

Okomentovat