neděle 11. prosince 2011

Jaké byly VGA 2011

Video Game Awards na americké Spike TV se i letos daly sledovat přes pirátský stream. Nutno ihned dodat, že polovinu vysílání tvořily reklamy. Takže za to, dá se říct, evropský divák tímto způsobem zaplatil - oproti letošku to byly výrazně normálnější reklamy na hamburgery; co se nezměnilo, to byly reklamy na armádu, která potřebuje každým rokem víc pěšáků. A co teprve, až naši spojenci zaútočí na Irán. To by pak mohly být VGA klidně i dvakrát do roka.

Vítězové, ale i poražení byli na letošní VGA, ale jak se říká, hlavní je zúčastnit se a teprve až to druhé je umístit se na nejvyšší příčce. Potěšila mě cena za nejlepší grafiku, kterou si odnesli tvůrci Uncharted 3. GOTY nebo taky ocenění za nejlepší hru roku si vysloužil zabugovaný, ale fantasticky hratelný, Skyrim. U ostatních cen jsem nějak zvlášť nevnímal, kdo vyhrál. Po třetí hodině ranní je to člověku tak nějak úplně jedno.


Filmečky byly to, proč jsem hlavně sledoval VGA, přece jen ceny získávají obecně jen ty hry, kterých se prodá nejvíc nebo jsou jinak vidět. Nejdříve začnu u těch trailerů, po kterých člověk koukal jen do monitoru, aniž by na to měl nějaký názor (takzvaně WTF moment). Fortnite od Epicu. Ukázka vypadala až příliš levně - vedle Mass Effect 3 a Gears of War 3 to určitě působilo jako hra odjinud, jako kdyby vedle všech těch Matrixů a Transformerů najednou někdo odprezentoval domácí video, které navíc dávalo pramalý smysl. Metal Gear Rising: Revengeance, dříve známý jako Metal Gear Solid: Rising byl další podobný případ. Nedává to moc smysl. Znovunarozený Raiden rozřezává své nepřátele, ale i dopravní prostředky, stromy, poštovní schránky, trezory a další velmi pevné věci s velkou lehkostí, dokonce mu nedělá problém běžet vstříc kulometu pálícímu na něj ocel z bezprostřední blízkosti, a jako třešnička navrch se nepřátelé rozpadávají podle toho, pod jakým úhlem jste je servírovali. Vypadá to víc jako parodie na MGS s velkým důrazem na akci á la God of War, než cokoli jiného. Je mi sympatická  změna názvu. Přece tohle už od začátku ani trochu nepřipomínalo sérii Metal Gear Solid (jednu dobu se dokonce tvrdilo, že je to pokračování dvojky).

Světlé momenty VGA byly jednoznačně dvě hry (vlastně tři, ale odhalení C&C: Generals 2 jsem na začátku prošvihl). Diablo 3 se představilo úžasným atmosferickým filmečkem, a já se těším zase o něco víc. Z PS3 exkluzivity The Last of Us se nakonec vyklubal nový herní projekt možná nejlepších vývojářů současnosti, Naughty Dog. Upoutávka vypadá parádně, ale funguje spíše jako takový teaser. Rozhodně by to chtělo plnohodnotný trailer. Nejvíce mi to připomíná 28 Days Later, tedy zombie horror bez zombií, s nakaženými lidmi a městem, na jehož ulicích právě probíhá blokové čištění. Naughty Dog slibují velké věci, ale já nejvíce doufám v to, aby to mělo šmrnc jako Uncharted.

zeal

0 komentářů:

Okomentovat