pátek 30. prosince 2011

O mém psaní a trochu o Databázi her

Databáze her byla onou úplně první stránkou, na které jsem kdy utrousil nějaký ten text o hrách. To bylo před třemi léty. Dřív, tj. před rokem 2009, mě ani nenapadlo, že bych se mohl pustit do psaní o hrách. Vždy jsem si o nich rád četl, ještě raději je hrál a úplně nejraději jsem plánoval jak to bude, až budu hry designovat. Herní psaní mi přišlo až takové moc podivné, jen pro ty, kdo do toho opravdu vidí, a já možná do toho ani tak moc vidět nechtěl.


Ani nevím, co přesně mě chytlo a už nepustilo, ne jako to chapadlo v Another Worldu, které se Lestera snaží marně polapit za jeho nejmilejší končetinu a on se jen tak tak nenechá a vyplave nahoru, na hladinu. Možná to byla Kultura kriplů, možná se ve mně něco probudilo a řeklo mi: Hele, co takhle zkusit jako vo těch hrách něco takhle napsat, třeba. Jako nevážně, jen tak, bez honoráře. A tak se taky stalo. Eehm.

Moje úplně první písemnické působiště, ještě před tímhle blogem, byla tedy Databáze her. Tam jsem si poprvé vyzkoušel napsat pár řádků a přes první neúspěchy na začátku roku 2009 jsem pochopil, že po prvních neúspěších se na řadu dostávají úspěchy. Po obdržení prvních pozitivních bodů se mi zvedlo sebevědomí a já zjistil, že na tom vlastně vůbec nic není, psát o tom jak ty hry fungují a nakolik se u toho bavím, a tak jsem začal psát na Kulturu kriplů, což byla určitě zábava. Další skvělý projekt byl TheBlogisaLie, který je momentálně ve stavu hibernace, ale věřím, že se nám to spolu s kolegou Overwatchem opět podaří rozjet, jelikož TBL je fajn. Ještě před ním tu byl ambiciózní FakeEverest, ale ten dopadl tak nějak všelijak... ale že ten jeho hype byl tak velký, ha! Upřímně si myslím, že všichni od konkurence, kdo o něm věděli, měli z jeho úspěchu řádně nahnáno. Rozhodně jsem přesvědčený o tom, že provětral byty redakcí většiny herních webů u nás (v Hpodu z něj měli tehdy pořádně velký strach, co jsem tak slyšel).

V současné době mě baví psát sem na blog, asi nejvíce za celou dobu jeho existence. Připravovaná PDF verze bude narvaná tím nejlepším, co jste si tu mohli za celé období jeho fungování přečíst a možná i něco víc. Co dál? Určitě se nebráním potenciální spolupráci na zajímavém projektu, podmínkou však je, že mě to musí zaujmout.

Abych se ale vrátil ještě k té Databázi. Před pár dny byla spuštěna nová verze, s označením 2.0, a ač je toho, těch novinek, opravdu mnoho, tak na to hlavní se pozapomenulo: Konzole! Na Databázi chybí hry pro konzole a já se teda neptám proč - byla by to asi fuška, je přidat! -, jen je mi líto, že na stránce, na níž jsem začínal, nebudu moci být v současnosti - a jak to vidím, tak ani do budoucna - tak aktivní, jak bych si přál. Přece jen konzolové hry hraju častěji. Databáze her je spíše Databáze PC her a nejspíše u toho i zůstane, co jsem tak pochopil po přečtení tamního úvodníku - už současné vychytávky si totiž vyžádaly hafo práce. Je to škoda, ale kdo ví, třeba se toho chytí nějaký potulný aktivista a budeme tu mít databázi, která nebude diskriminovat nás, konzolové hráče, a nabídne všem návštěvníkům plnohodnotný zážitek.

zeal

0 komentářů:

Okomentovat