čtvrtek 8. prosince 2011

Quake Wars

Málem jsem si vykřičel hlasivky nadšením, když byl oznámen Enemy Territory: Quake Wars! Možná to trochu přeháním, je ale pravda, že Quake Wars se krátce po oznámení v mém žebříčku nejočekávanějších pařeb vystřelil na jednu z předních pozic. Jako skalní fanda Enemy Territory: Wolfenstein, jako hráč, který v "ETčku" nahrál určitě několik tisíc hodin, minimálně tolik, možná i víc, jsem se nemohl dočkat nového ET, které bude v moderní grafice a ve sci-fi světě Quake. Previů články slibovaly dvě naprosto unikátní strany, což bylo (a vlastně stále je) rozhodně neokoukané, tedy v týmové FPS určitě, a intenzivní hratelnost nejen soustřeďující se na vraždění. Vraždění jedné, či druhé intergalaktické rasy - tedy lidí nebo Stroggů.


Quake Wars je čistě multiplayerová záležitost a afaik žádný single-player nemá. Jeho pravidla a herní systém je vypůjčený z původního Enemy Territory, jen jsou lehce pozměněna k obrazu moderních požadavků hráčů "žijících v roce 2005". Došlo ale i k experimentálnějším změnám, takže pokud jste posadili ETčkáře před tohohle Kváka, tak se mohl zprvu cítit trochu ztracený. Největší hlavolam představovalo rozlousknutí, co že umí to a to povolání, protože Stroggové měli těch sci-fi udělátek hafo, jako miny, létající kamery, teleportéry (ve stylu UT), modifikátory, miny, páčky a hejblátka, fázové multiplikátory, no zkrátka bylo toho požehnané množství, až to vydalo na týden poctivého zkoumání. Zato lidská rasa byla předvídatelná - zbraně se daly rozdělit na malé, a větší, až po úplně ty největší kanóny. No, co bysme taky jiného mohli čekat od lidí, že?

Stroggové ještě navíc měli hopsadla, tzv. vrtulníkové kšandy, které po připnutí nejenže dobře vypadaly, ale fungovaly jako takové sedmimílové boty, samozřejmě v hardcore sci-fi stylu. Největší výhoda Stroggů - a že těch výhod Stroggové měli -, bylo zabodávání spawnů přímo do těl mrtvých vojáků, což uznejte je finta, která je super, a natolik bombová, že by ji měla naše armáda začít vyvíjet už teď, protože s takovou výhodou se dá vyhrát nejedna bitva, ba co jenom bitva, kompletní válka samozřejmě. A ještě jednu výhodu mimozemšťanů musím zmínit - obrovský mechwarrior Cyclops. Když ten kráčel bojištěm, na všech pozemských vojácích jste mohli pozorovat, jak je přítomnost velkého robota rozhodila, až se Strogg v řídící části za břicho popadal.

V arzenálu lidí byly použitelné rychlé buginy a schopný tank. Nálety. Ty byly na obou stranách. Stroggové měli nálety stylizované do pohybujícího se rudého paprsku smrti. Lidé buď značili místo bombardování laserovým dalekohledem nebo házely klasický flakon, který na chvíli vytvořil mlhu, a tu za pár sekund vystřídaly výbuchy bomb.

Quake Wars jsem si po krátkém zkoušení opravdu oblíbil. Měl fantastickou atmosféru. Boje se lišily hra od hry. Bylo to něco jiného než Battlefield 2. Pamatuju se na skvělé masakry uvnitř lidských budov, kde se spawnovaly desítky Stroggů - šlo o skutečné masakrální bitvy, kde průměrná životnost jednoho hráče mohla být tak okolo pouhých patnácti sekund. Také rád vzpomínám na noční bitvy na rozlehlých bojištích, náměstích a střechách budov, kde bylo obtížné hlídat, jakou cestou Stroggové pronikali na vaše území. Vzpomínám si na jednu z mých prvních bitev, kde jsem jel s tankem v čele naší armády a velice úspěšně jsem kosil vše, co před nás přiletělo či se připlazilo. To bylo ještě o Vánocích. Na Quake Wars mám opravdu skvělé vzpomínky, až mě teď mrzí, že jsem ho nehrál častěji. Ale prý se ještě hraje! Dokonce občas ještě teď vidím v obchodech zlevněnou krabičku na konzole. Na ty bych to asi nedoporučoval, přece jen takové hry jsou jako jedny z mála přímo dělané pro PC.

V mém žebříčku nejlepších týmových multiplayer stříleček všech dob bych ho zařadil asi těsně za Unreal 2 XMP mód. Čiže:

1. Enemy Territory
2. Unreal Tournament 99
3. Unreal 2 XMP
4. Quake Wars
5. Battlefield 2

zeal

0 komentářů:

Okomentovat