čtvrtek 7. června 2012

E3: A ti ostatní

Můžu tu psát o tom, jak se žádné ze zúčastněných firem prezentování na E3 finančně nevyplatí, nebo že E3 je tu vlastně jen ke zmasírování novinářů (každej se chce občas cítit důležitej, i novin(k)áři) a nebo k tomu, aby početné čety fanboyů měli další munici v nekončícím boji konzolí... který ale zuří jen a pouze v jejich hlavách. Můžu, ale nemusím... resp. nebudu psát!

Takže mi nezbývá nic jiného, než se tu pokusit alespoň ve stručnosti shrnout své dojmy z ostatních  proběhnutých konferencí, ze kterých mám pocit spíše kladný; ano, bylo to rozhodně lepší než minule.

Sony

Konference firmy, která zakázala Linux, proběhla úspěšně. Tato japonská firma opět ukázala, že na ničem jiném, než na tvorbě úžasných her, jí nezáleží. Jedním z nejlepších projektů byl jednoznačně Beyond. Jde o výtvor Davida Cage  - jehož hru Heavy Rain vám silně doporučuji -, a pokud se nám pan Cage v jádru nezměnil, tak by Beyond mohl být na pomezí hry, interaktivního filmu, adventury a zcela neotřelého systému mačkání a posouvání všeho na Dualshocku. Pak to byl God of War: Ascension, u kterého jsem si vykoukal oči u monitoru. Fantastická ukázka Kratosovy další lapálie, tentokrát proti stvořením, které byste nechtěli potkat (ani) na ulici. Tahle upoutávka mi připomněla pocity, které jsem zažíval jako malý při nasávání atmosféry mé tehdy nejoblíbenější rubačky Golden Axe. Tohle se mi zas tak často nestává, abych se nadchnul u hry s tak provařeným herním žánrem jako je prašť a uhoď. Všichni se shodli na tom, že Sony měla nejlepší závěr E3, a tím byl The Last of Us. Hra od tvůrců Uncharted, vypadající lépe než-li právě zmíněný herní titul, a který dost možná posouvá hranici ve vizuálním zpracování interaktivní počítačové zábavy. Takhle plynulou hratelnost s neherně působícími animacemi postav jsme snad, my hráči, ještě neviděli a k tomu připočtěte ještě opravdu fluentní zasahování další postavy, holčičky, která přidá ruku k dílu, když jde o život. Prostě tak skvělé, jak jen hra na konzoli nové generace může vypadat. Vlastně ne, je to ještě lepší.

EA

U EA převažovaly bitevní simulátory. Ale proč ne, když se to prodává. EA se snaží. Ale ani Battlefield 3, ani Medal of Honor: Warfighter nemůžou zdolat Fake Mount Everest zvoucí se Call of Duty. Pak to najednou vypadalo, že Mirror's Edge 2 bude (!) a ona to byla ukázka na další (!!) Need for Speed.

Ubisoft

Ubisoft bylo jiné kafe. Nejdřív ukázali kozy. Aby se Far Cry 3 vůbec prodával, musí se o něm diskutovat. Nejlépe se diskutuje o něčem, co spadá pod kontroverzi. Kozy ve videohře jsou kontroverze. Odhalený. No a pak došlo k odhalení dalšího Assassin's Creed, třetího dílu v asi pětidílné sérii. Povedlo se jim to náramně. Jedno oko fanouška série nezůstalo suché. Já si přál, aby raději ukázali video z novýho Prince z Persie. Muselo dojít na novej Ghost Recon. Všichni jsme, jako kriplové, čekali, až ukážou tu hru z Egypta, ale namísto ní Ubi ukázal něco nečekaného: GTA hru z blízké budoucnosti, ve které Skynet nechal obyvatelstvo hnít na zemském povrchu, a za tuto milost se mu lidé zapřísáhli, že nebudou sloužit jiné AI, a to až do roku 2029, kdy byl, teda bude, resp. je vynalezen stroj času, nebo tak nějak to bylo. Watch Dogs vypadá jako Alpha Conspiracy, GTA, Kane and Lynch 2, Heavy Rain, Saints Row a tucet dalších her dohromady. Hackovat se budou části města a vystřílet půjdeme ty špatně obydlené, resp. zločinecká území. Bude to jistě zajímavé a už teď to vypadá opravdu dobře. Kdy si to zahrajeme, to je prozatím jedna velká záhada.

Nintendo

Špatně navržený ovladač, kde se ani pořádně neví, co se bude používat, jak se to bude ovládat, kdo to bude používat, a jestli vůbec ten ovladač bude někdo kupovat, když je to takový podivný kus hardwaru, až se inženýři Microsoftu chytají za uši. Nintendo je pořád zakleté v první polovině devadesátých let. Nedá se mu pomoct. Nepomohlo ani to, když po něj lidé házeli penězmi, a že jich nebylo málo, peněz ani lidí. Konference za moc nestála, i když já osobně jsem názoru, že nebyla nijak špatná. Mario pořád vypadá jako ten starý Mario z půlky osmdesátých let. Pokud by ho Nintendo neustále nedrželo v kostičkované podobě, kdo ví, jak by hry s ním vypadaly dnes. Možná by konkuroval i Uncharted. Ale to se už nedozvíme, protože Nintendo se postavilo na hlavu. Opustit osmdesátá léta za žádných okolností nehodlá, takže se můžeme těšit na další a další hry se stejnými, již překonanými herními mechanismy a designem. A co na to burza? Ihned po konferenci, opět jako loni, zareagovala negativně. Ovšem to je pro Nintendo nesměrodatné, jelikož burzovní makléři "velkého N" sledují vývoj jen z přelomu osmdesátých a devadesátých let, takže onen pomalý posun do červených čísel nevidí, ale ani vidět nemohou. Protože nechtějí.

zeal

0 komentářů:

Okomentovat