pondělí 18. června 2012

The Last of Us: Klapka! Točíme


Před pár dny jsem četl, že The Last of Us prý není naskriptované. Na E3 se hratelné demo údajně odehrálo vždy jinak; odlišností bylo tolik, že se dalo na beton říct, že nejde o interaktivní film. Toť informace zpoza opony. Pak je tu ale veřejné video z hraní u Jimmyho Fallona, které je velmi podobné tomu ze Sony konference na E3. Čemu, resp. komu, tedy věřit? Proč se tímhle vůbec zabývám, totiž hra od tvůrců Uncharted s názvem The Last of Us vypadá nebývale povedeně a konkrétně úplně nejvíc parádní na hře je pohyb postaviček, nejen hrdiny, ale všech postav, gaunery nevyjímaje, až po NPC holčičku, která nám hlídá krk, když nadejde čas na lámání krků. A nejen pohyb, ale vůbec plynulý děj, což je u her dosud málo prozkoumané území.

Vypadá to tak parádně, až se dá pomalu mluvit o kvalitách na úrovni videa z chystaného Beyond Good and Evil 2, ve kterém se postavy pohybují tak přirozeně, až si člověk říká, jestli jen to není kompletně naskriptované? V případě BGE 2 samozřejmě ano. V případě The Last of Us to není vůbec jasné.

Bylo by to špatně, kdyby velká část hratelnosti spočívala v pouhém odmačkávání předem vytvořených animací? No, vyloženě špatně asi ne, jelikož dnešní herní průmysl k tomuto "stylu hraní" téměř jistě směřuje. Je asi jasné, že by to určitě byla úplně jiná hra, než jaká nám byla na E3 prezentována. Na místech, nad kterými novináři šuměli citoslovci jako "wow" a podobně, a fandové u svých domácích monitorů jakbysmet, by najednou vzniklo vakuum, které by způsobilo jestli ne likvidaci tohoto herního díla, tak minimálně u fanoušků by to Naughty Dog projeli na celé čáře.

Aby bylo úplně jasno, hra jako taková zcela určitě naskriptovaná (jako každá hra) je, otázkou - čili, oč tu běží - je do jaké míry. Skutečně mě převelice zajímá jestli se Naughty Dog povedlo stvořit první vlaštovku, která má na to změnit herní průmysl nebo zda tu máme co dočinění pouze s další hrou na současnou generaci konzolí.

zeal

0 komentářů:

Okomentovat