pátek 30. srpna 2013

Battlefield 3 singleplayer

Americká vojska proti zákeřným ničitelům demokracie se opět sešli na Battlefieldu. Tentokrát ve hře Battlefield 3. No tentokrát... já se holt ke trojce dostal až teď. Zakoupil jsem ho na Originu teď v akci a já akce rád, tudíž Battlefield 3 byla jasná volba.

Napřed jsem vlítnul na singleplayer, který je ostatně páteří každé správné hry. Bez něj to nejde. Ať si každý manažer softwarové společnosti říká co chce, i třeba to, že singláč už jaksi neletí, singleplayer je a vždy bude potřebnou součástí kompletního herního package. A jak už to tak bývá u AAA her, nejprve ohromí hráče grafika, a ji doplňující potřebné animace, které vypadají, že jsou zase o kousek dál. Pak se to spustí. Rota vyběhne z dodávky do pískem zaneseného pekla a vy spolu s vaší puškou usmrtitelkou následujete šéfa přesného komanda, který vám a zbytku vaší čety rozdá úkoly. Battlefield 3 vypadá zase o něco víc jako filmová kulisa. A nejen to, dokonce i filmový feel je zvládnutý un top. Jakmile se totiž začnete flákat někde, kde nemáte a realismus filmu se tak začíná pomaličku naklánět z útesu, najednou vám hra dá druh divadelní nápovědy, abyste neokouněli, vzali vaši zbraň, která je zcela pevně připnuta k vaší ostré ruce, a honem pádili do popředí filmově působícího děje. EA se od dob prvních Battlefieldů posunula prostě mnohem dál a hráči tak nadělila opravdu realisticky působící simulátor válečného konfliktu kdesi na východě.

Neuplynulo ani pár chvil a už jsem věděl, že jsem nešáhnul po něčem, co bych nakonec označil za špatnou investici.

Krom špičkové prezentace, a nutno dodat, že pocit ze zbraní exceluje jako snad nikde jinde, a pocitu, že jste tam, musím ještě pochválit design misí. První dějství ve vlaku mi vehnalo trochy nostalgie do očí, když jsem si u něj vzpomněl na úvodní scény ze stařičké střílečky Blood 2. Jinak solidní začátek, kde vás po první akci zajmou a pak o trošku později na základně vás generál a jeho poskoci vyslýchají a vy jim vyprávíte příběh, což jsou ve skutečnosti hratelné mise. Takový solidní nápad v pouhé střílečce by čekal asi jen málokdo, ale je zkrátka vidět, že EA se snaží, a za to si zaslouží body. Pak např. mise, kde musíte běhat okolo oken, jinak vás trefí nemilosrdná kulka snipera, je taktéž zážitek k zapamatování. Pro někoho bude větší, pro jiné menší. Každopádně jde o typ mise, která se jen tak běžně ve střílečkách nevyskytuje. A pak je tu náměstí, kde na vás a vaši rotu střílí odkudsi sniper a voják s panzerfaustem a jediná chybička rovná se opakování mise, a to také přidá na zážitku jakoby skutečného konfliktu. Zatím jsem singleplayerem nadšený, uvidíme, co přijde dál.

zeal

0 komentářů:

Okomentovat