neděle 25. srpna 2013

Už dlouho jsem nehrál žádnou adventuru

Je to děsivé, alespoň pro mě, když si teď uvědomuju, že už je to velká řádka dní, kdy jsem naposledy zapnul nějakou adventuru. Žádné už se neobjevují? Ale kdeže. Např. je tomu pár dní, co vyšla jedna velice pěkná adventura A Tale of Two Sons, a prý nejde o pokračování české adventury A Tale of a Hero, ač podle názvu by to tak být mohlo.



Snad je to i tím, že adventury v poslední době nejsou moc populární, a já jako většina hráčů se spíše koukám po titulech, o kterých se mluví a píše a to je zřejmě jedna z daní za to, že chcete být součástí herní komunity. Mají to holt blbý - některé - v tom, že se nedají ovládat gamepadem a tím jsou, dá se říci, vyřazeny z hlavního dění v herním průmyslu. Ta dobrá zpráva je, že A Tale of Two Sons gamepad podporuje a je tu tím pádem slušná pravděpodobnost, že se zrovna této hře podaří vrátit žánru adventura její bývalý lesk, když ne slávu.

Není divu, když mě zaměstnávají samé nové akční tituly, ve kterých to akcí doslova vybuchuje, a vůbec jsou tak chytlavé a narvané adrenalinem, až u toho člověk prostě nemůže myslet na jiný žánr. Adventuřit znamená pomaloučku se nechat stáhnout do hry, aniž byste postřehli, že za oknem je už pět ráno. Kdežto akční hry nabízejí "nářezový odpočinek", který můžete vypnout třeba za deset minut a jste spokojeni - v případě, že jste si u toho střílení v čínské čtvrti vedli slušně.

Přiznávám, že mám stále menší trpělivost, co se týče hraní her, a je to zapříčiněno i tím, že mám v "knihovně" několik desítek krabiček s Blu-ray disky čekajícími na ten moment, až je otevřu a poroučím jejich vnitřky do vnitřku PS3. Je prostě stále co hrát, dokonce i zahrát poprvé a ten hráč typu, že si sednu k hernímu přístroji a hraju několik hodin v kuse, už také nejsem. Možná, že kdyby vyšla Enemy Territory 2, tak bych se jím zase stal... A teď, když vyjde Quake Wars 2: Titanfall, tak je tu také jistá pravděpodobnost. No a jaká adventura by mě přiměla k podobnému přečinu vůči užitečnému nakládání s časem? Asi další Kyrandia, řekl bych. Dark Seed 3 rozhodně taky. Na ten bych šel stát půlnoční frontu do Xzone. Takový ty pokračování různých oldskůl adventur by mě taky přiměly udělat si čas. Nějaká opravdu originální, resp. čerstvá adventura se zajímavým námětem by mě určitě přesvědčila, abych u počítače znova pořádně a trpělivě četl, naslouchal a klikal na různé polygony a trojúhelníky, jenom aby moje postavička našla ten stále doutnající doutník v sudu s pískem, kam ho, a nijak pečlivě, strčil zahradník zbavující se důkazů.

zeal

0 komentářů:

Okomentovat