Na letošní prosinec se chystá God of War 1 a 2 na Blu-ray a co to znamená pro mě? Jasnou koupi. God of War je totiž pecka ze všech nej a kdo ho nehrál není pořádný videohráč! A neříkejte mi, že je to jen obyčejná rubačka. Tohle vypustí na klávesnici leda tak někdo, kdo se podívá na gameplay video a už je mu to všechno jasný. Blbá postavička jen tak chodí a bije všechny okolo. Naprostý chaos, spousta samoúčelného násilí (stříkající krev), nerealistické skákání a ještě nerealističtější zbraně. No to je ok, ale takový je prostě žánr beat 'em up. Už od začátku herního průmyslu stejně "chytrý" jako dnes, pořád ale hodně oblíbený a to po právu. Ona je to totiž velká zábava rubat ostatní postavičky, které si začaly a které si o to přímo koledují. Byla to zábava na dva čudlíky na automatech, je to skvělá zábava i dnes na složitých gamepadech.Už v samotném úsvitu (barevných) videoher jsem si beat 'em up oblíbil. Double Dragon I, dvojka, něco, co se jmenovalo Bruce Lee, poté mnohem kvalitnější Golden Axe, Gods, First Samurai, hra s na vojáka ostříhaným hrdinou, kde jste chodili po ulici a mydlili jste ostatní, Wikipedia mi říká, že jde asi o Streets of Rage. 2D ale bylo pro tento žánr jasným omezením. S nástupem 3D se teprve ukázalo, jaký je to výborný žánr, i když to už tak slavné s nimi nebylo - díky možnostem 3D se přišlo na to, že hry můžou být mnohem komplexnější, než se do té doby jen tušilo. A tak tvůrci od beat 'em up her začaly dávat ruce pryč. Ti nejlepší přesto zůstali a tak mohly vzniknout hry jako Devil May Cry, God Hand, Prince of Persia, Urban Reign, God of War (!!), Batman: Arkham Asylum a další.
Abych se ale trochu rozepsal o té, sakra, nejlepší, God of War. Jeho síla je bezpochyby v tom, jak jsou všechny jeho prvky v dokonalé rovnováze. Jednoduchost gamedesignu, spolehlivé ovládání postavičky, její mrštnost, atmosférická grafika, skvělí bossové, logické mezihry, naprostý masakr, když došlo na souboje a rozumně vymyšlené získávání několika energií. God of War je natolik úžasný, že i jako jedna z mála her má svoji vlastní vykrádačku (Dante's Inferno), jedno pokračování, které vymačkalo z PS2 systému naprosté maximum (na čemž se shodují odborníci), a druhý sequel na cestě, který vypadá neméně majestátně. GoW je taky hra, která spojuje dva rozdílné hráčské světy - casual (ty hloupější) a hardcore (nejchytřejší) hráče. Všichni si ho můžou zahrát, vždyť o tom to celé je, ne? Aby všichni, bez rozdílu, si mohli tu novou hru zahrát! Jediná podmínka tedy je vlastnit tu černou krabičku od Sony a mít ještě dostatek peněz na koupi originálky. Mlácení nikdy nebylo tak zábavné, jak v tomto případě, dalo by se říct. Dokonce mi tu visí někde plakát. Ano, až takhle daleko jsem zašel, tak moc mi přijde tahle mlátička úžasná.A bez mlátiček... bez mlátiček by byl svět daleko smutnější místo. Věřte mi, bez nich by celý herní průmysl zkolaboval už v tom roce 1983 a už by se na nohy nepostavil. Abych to nějak pěkně zakončil: co může být zábavnější než beat 'em up? Beat 'em up v multiplayeru, říkáte?! Mno, a co takhle v coopu?

zeal
Vypada to tu hezky :)
OdpovědětVymazatKdyz uz tam mas tu DD2 na NES. Moje nejmilovanejsi beatemup na tyhle masince byla toto http://www.youtube.com/watch?v=Hlak-NInAaU
To sem hral furt, s brachou, i bez nej. Bezhlavy buseni a postreh, taktika, primitivni hra. Nadherny :)
Díky, taky jsem s tímhle templatem spokojenej.
OdpovědětVymazatTu neznám, ale vypadá to fajn. :) Bych řekl, že nejhranější u mě byl Golden Axe, možná i proto, že fantasy prostředí tehdy letělo, a teda hlavně proto, že to byla super zábava. Ale z těch klasičtějších to byl buď ten Bruce Lee (jsem teď zjistil, že se to tak fakt jmenovalo :) ), možná v emulátoru C64 pro Dos, anebo Double Dragon, ale nevím kolikátka.