čtvrtek 1. října 2009

O čem si chci číst v herním časopise

O čem si chci číst? Samozřejmě o hrách! A že se tam dostane i nějaký článek o Larpu nebo o deskovkách? Pro mě za mě. Pokud to bude v malé míře, dvě, tři stránky, tak proč ne.

Vezmu-li si do ruk herní časák, čekám spoustu informací, které jsou: A. čerstvé, B. pro mě přínosné, C. takové, které mě udrží vzhůru (buďto mě pobaví anebo zaujmou).

A.

Za novinkami chodím spíš tak pasivně, občas kouknu na N4G, přečtu si nadpisy na Bonuswebu a na Hreji a co mě zaujme, na to kliknu a "po internetovsku" prolítnu svým (stále) bystrým zrakem. Co mě móc zaujme, to přečtu pěkně "po staru" celé a pokud k tomu mám co říct, zaloguju se (bacha, na Bonuswebu mám přezdívku Host) a... prásk! Vystřelím z klávesnice komentář. Dá se říct, že autoři časopisu mají v rukou stále tu moc, překvapit mě, jelikož nesleduju všechno a to co usleduju se pořád může v časopise zmínit v kontextu, který si prostinký novinkář prostě neuvědomí, nepřijde na něj, protože nemá dostatečný skill, ehm, schopnosti. A ano, kontext, to je něco, co tvoří časák... ne! Co KDYSI tvořilo časopis, ale abych pánům Modrákům a Poláčkům neukřivdil, takhle natvrdo to napsat nemůžu, protože zase tak moc načteno (prozatím) z posledních let nemám. Jo, a novinky! Chci si číst co nejvíc novinek, ale nesmí to být román (na to jsou stejně potřeba výjimečné schopnosti) a taky, aby byly postavené na tom, aby mou osobu zaujaly! Žádné Já jsem autor, dej sem šek. Hezky popořadě a hlavně: kvalitně!

B.

Musím to tady zmínit. Jsem konzolář, nebo konzolák? V posledních asi pěti, šesti letech jsem se bavil víc u her na konzolích. PCčko kolem roku 2005 umíralo, nic dobrého nevznikalo a to nejlepší vycházelo na mou konzoli. A co tím chci říct? To, že herní trh se přeorientoval (jak všichni víme) na konzole. Žánry, jak které, zanikly, některé nové vznikly. Hráči začínali preferovat něco jiného... herní trh je odlišný od toho před desíti lety. Konzole, okolo nich se dnes vše točí. Jen časopisy si to neuvědomují a nadále se tvrdohlavě orientují jen na to svoje PCčko. Konzole se na stránkách časopisů krčí tam někde vzadu, z dálky mají podobu ohlodaných kostí. Nechutné. A když už se nám ty dnešní časáky svojí stavbou podobají stařičkému Exu (tak dobře, mají tam i něco trochu jiného), tak proč to neudělat úplně jako kdysi Excalibur a nedělat prostě multiplatformní časopis? Chci si přečíst o tom, jaké konzolové dobroty se chystají, chci se navnadit na koupi DSka tím, že otočím na celostránkovou recenzi Scribblenautů a to ne někde vzadu, ale hezky vepředu. A v neposlední řadě, chci si číst jen o těch zajímavějších titulech. Proč se průměrným a sportovním (a hudebním) hrám nevěnuje maximálně půl stránky? Ještě dodám: v Levelu zaplňují místo zbytečné rubriky (pixel vize, 10 důvodů, hardware, redakční vývěska). Možná je to nedostatkem zajímavostí z PC scény. Kdyby přešel na multiplatformní podobu, hnedka by bylo o čem psát, hned by byly zaplněné stránky zajímavými informacemi!

C.

Tady k tomu holt nemůžu nic víc napsat, než že: buďto jsou autoři dobří (od přírody), a nebo nejsou. Když nejsou, přestanu je číst. Když většina těch, co nejsou, tvoří redakci časopisu, přemáhám se a to mě bolí. Když něco číst bolí, je to špatné a odrazuje mě to od dalšího čtení. Jsem z toho smutný, zvlášť když jsem si za ty peníze mohl někde na ulici koupit čisté svědomí nebo něco jiného. Pěkného.

zeal

0 komentářů:

Okomentovat