pondělí 12. října 2009

Indie edice: Crayon Caper Rescue

Abych se přiznal tak na freeware "scéně" se orientuji dost těžce. Je ale někdo takový... kdo má v tomhle, slušně řečeno, těžkém bordelu přehled? Jak to tak bývá, člověk je pak odkázán na druhé, kteří o těchto hrách aktivně informují. Kde ale vlastně získat tyhlety cenné informace? Zkoušel jsem se dívat na dvojici českých stránek Plnehry a Freehry a po přečtení několika tamních recenzí jsem s hrůzou uprchl. :( Tak asi zbývá jen to Hrej... a tak jsem hrál.



Crayon Caper Rescue

Jednou takhle jsem viděl na německé televizi Giga jednu hru, spíš hříčku, v níž redaktor ovládal panáčka. Stylově mu stylusem maloval plošinky a já v tu chvíli uviděl, co ty hry na NDS všechno umí. Především zvládají originalitu, o čemž se může každý přesvědčit nejen v posledním úspěšném NDS titulu Scribblenauti. A bohužel jsem si nezapamatoval, jak se dotyčná jmenovala. Né, že bych si to chtěl sehnat, beztak bych to krom vlastního prstu neměl na čem rozjet. Ale zrovinka teď by se mi název šikl. I proto, abych se ujistil, jestli mě pamět neobelhává. Na Hrej píšou, že má CCR "výborný nápad", Bonusweb zase píše, jak tahleta gamesa vnáší zajímavý a originální prvek do obyčejného arkádového žánru. Ať je to ale jakkoliv, Crayon Caper Rescue jsem si zahrál a můžu říct, že na PC to není až taková zábava, jaká by se zřejmě rozpoutala na NDSku. Pochválit se dá... hudba, možná i grafický styl má něco do sebe, i když, ikdyž! Design levelů je někde pod průměrem. Je vidět, že hra stojí a padá na nápadu, který jsem už viděl někde jinde. Po (průměrně dlouhých) pěti levelech dávám ruce pryč, moc zábavné to (na domácí hraní) není.

A teď si ještě vzpomínám, že v tamté NDS hře se ta postavička rozsypala v několik menších, kde ty ostatní "jakoby" postavičky jste stylusem přímo používali jako plošinky, takže žádné (takřka) neomezené množství plošinek, jako v CCR, pouze tolik, kolik bylo těch postaviček. Možná měly ještě nějakou další funkci, ale to teď přesně nevím. No, každopádně to vypadalo propracovaněji, zábavněji a dokonce i lépe, a to je co říct, s ohledem na omezení, které NDS má a PC nemá a nikdy nebude.

Hodnocení: Palec dolů.


0 komentářů:

Okomentovat