pátek 16. října 2009

Proč byste si neměli kupovat Dreamkillera

Takže zaprvé: potřebujete pořádně výkonné PCčko, tj. 4GB paměti, pořádnou grafiku, velkej harddisk (tahle hra, věřte nevěřte, sežere 10 GB), o procesoru nemluvě. A zadruhé, zatřetí a dál?

Z toho, co jsem zatím odehrál, mi připadá, že Dreamkiller je po hratelnostní stránce zhruba na stejné úrovni jako Painkiller: Overdose. Je to vpodstatě tatáž hra, ale s jinými mapami, zbraněmi a nepřáteli. Nejlépe by se dala popsat jako nový mod k Painkillerovi a tím zřejmě taky je. Oproti Overdose však působí o nějaký ten kus svěžeji, alespoň co se týče výtvarné stránky, a nápady, ty tu v jisté míře taky jsou. Je to ale dostatečný důvod za vypláznutí 20 Euro?

Já říkám, že asi ne, pokud chcete od Dreamkillera novou doomovku a nespokojíte se s pouhou modifikací.

Dreamkiller je hra náročná na hardware, jak píšu v úvodu. Na vysoké detaily se mi osobně trhá, kdežto třeba Wolfenstein mi jede na stejnou úroveň detailů svižně. Na nižší nastavení nevypadá nijak skvěle a troufám si tvrdit, že vypadá o dost hůře než první Painkiller. Měl jsem při hraní i nějaké problémy s myší, ale to by mohl spravit nový ovladač (pokusím se to nějak zeštelovat).

Co hra přináší nového? Příběh? Je tam nějaký "na oko", ale řekněte mi, k čemu potřebuje Doom příběh? Natož ještě o něco akčnější (bez bloudění JE tím pádem hra akčnější) Painkiller či Dreamkiller? Nové zbraně? Well, co jsem zatím měl v ruce byly takové ty klasické, ale zase ne úplně špatné - kulomet a brokovka (oheň z ruk už byl v Undying). Příšery? Rozhodně ne nové, pavouci už byly snad v každé doomovce a například ve skvělém Unrealu 2 rulovali o dost víc, než tady, a zombie z druhé úrovně taky nejsou nové. Dál jsem se zatím nedostal, ale šamani z obrázků nevypadají marně. Snové místa? Tak tohle je asi jediné "ano", protože tu jsou OBČAS docela pěkná místa jako ty s pavučinou okolo.

AI je slabá. Možná neexistující. To ale byla ostatně i v Painkillerovi. Co mě ale zarazilo do země, z Overdose si autoři přenesli nejen slabou AI, ale i její chyby. Obří panďuláci se (nejen) v úzké chodbě snaží vzájemně předbíhat a tím si kryjí výhled, takže odrovnat je je pro mě otázkou strčení si prstu do nosu. Potvory se zasekávají. A ještě jednou: zasekávají se a je to hrůza, že tahle chyba nebyla odstraněna. U Overdose ani poslední patch nepomohl. A tady se to opakuje v "nové hře". Děs.

Systém arén je naprosto odporný. V rámci Doomovek jde o obrovský krok zpět... někam do pravěku. Vím, že nadesignovat doomovku vydá na měsíce těžkého spaní, ale tohle je prostě "odbyté", ať už tam je efektů narváno kolik chcete.

Co musím pochválit je to, že se nepřátelé už nespawnují na záda, čímž vám předtím potvora instatně setla hlavu. Teď se objeví kousek za vámi, což i tak nikomu nepřijde zábavný, ale je to lepší, než herní smrt. Je to víc fér.

Ale co naplat, když je to jen generická, ničím vyčnívající střílečka, kterou po hratelnostní stránce do kapsy hravě strčí cokoliv (to lepší) z minulosti.

Edit: Teď jsem narazil na potvory, který je nutný zabít po projití portálem, což je sice fajn, ale pořád mi přijde to, jak musím vyzabíjet komplet místnost, jako návrat do archaických časů, myšleno ve špatném smyslu slova.

0 komentářů:

Okomentovat