sobota 24. října 2009

Heretic II

Heretic II nebyl ve své, a vlastně v žádné, době velkým hitem, jakým naopak první Heretic dozajista byl. Osobně jsem ho kdysi dávno pouze vyzkoušel, abych se ujistil, že o nic nepřicházím a taky že to žádné znaky herní pecky neneslo. Hratelně šlo o něco na způsob Crusaderů z Might and Magic, jen to bylo o trochu akčnější. Což uznejte je bída na to, že šlo o pokračování Doomovky, ve které se střílelo hlava nehlava.

Dvojka Hereticu se dá přirovnat k několika dalším neslavným pokračováním, čítaje tituly jako Turok 2, Blood 2 a "na další si teď nevzpomenu" 2. Za jejich ne tak skvělý osud v herní historii mohl ten fakt, že v nich došlo ke změnám... takovým, které spíše odrazovaly hráče, než jej motivovaly ke hraní. V případě Hereticu 2 je to jistě přechod z prvního pohledu do třetího. Velká změna. Třeba takový Doom, nebo spíše iD software může být rádo, že Doom 2 se tolik od jedničky neodlišoval. Míněno ve smyslu, že pokud jste koukli na obrazovku, nevěděli jste, jestli hráč před vámi hraje Doom 1 nebo 2.

Když už Raven software, tak jsem si v oné době od této firmy zahrál Hexena 2, který navazoval daleko lépe a hlavně fungoval spíše jako technologický upgrade než nějaký experiment, co s sebou přináší spoustu nových možností. Nutno poznamenat, že Hexen 2 byla bomba. Po stránce zábavy, ale i grafiky. Ta vynikla na mé 3Dfx kartě tak, že vše bylo vyhlazené a to v té době byla paráda.

Po několika letech jsem odkudsi vyhrabal Heretica II a přišlo mi správný ho vyzkoušet. A jaké bylo mé překvapení, hrát se to dá i dnes. Předně, jede v pěkné, i když hranaté, grafice na 1600x1200 a moje karta spolupracuje s OpenGL, takže pokud si odmyslím těch málo polygonů, vyhrabaná hra odkudsi z odpadků herní historie se má kupodivu čile k světu, "kope" a mohla by vyjít klidně i dnes, za předpokladu, že by se pár drobnůstek předělalo.

Po stránce ovládání je to lahůdka. WASD pro pohyb, myší točíte kamerou a postavička dělá přesně to, co po ní chcete. Jdou proti vám nepřátelé a to není žádný problém, protože parádní strafování stylem úskok do strany vám dá šanci vystřelit klidně i jako druhý a neutrpět při tom žádné zranění.

Pohledem na mapu mi hra slibuje velké dobrodružství, herní design skrývá řadu tajných chodeb, na jejichž koncích jsou kouzla pro doplnění vašeho pomyslného zbrojního skladu.

Něco mi říká, že by nebyla chyba dát téhle hře šanci.

zeal

0 komentářů:

Okomentovat