neděle 15. března 2009

Kam s herními nápady?

"Kdysi, kdy ještě dinosauři kráčeli po naší Zemi hledajíce ztracený Eden, prakticky každému z nás se zachtělo..."

Znáte to. Listujete herním magazínem nebo surfujete na herních wwwkách a jste si jisti tím, že ten váš herní nápad, co vás napadl ve vaně nebo při jízdě na kole, ještě nikdo nepoužil. Jenže co teď? Jste přesvědčeni o tom, ze by z toho byla senzační hra, vždyť vy jako hráči máte tu nejlepší představu o tom, co by fungovalo a co ne, jenže vyhlídky jsou takové, že zůstane pouze u toho nápadu ve vaší hlavě. A není to škoda? Je, a jaká! Kdejaký autor FPSek z Druhé světové války má možnost dělat hry a přitom trh zásobuje takovým odpadem (Honza Herodes by mohl vyprávět), až je vám z té situace, kdy "Vy a váš nápad proti tomu nemůžete nic udělat", k pláči. Trochu přeháním, ale někde tam vevnitř k takovému, smutnému, pocitu není daleko.

Ono se taky není čemu divit, když ten nápad je tak geniální a přitom je tak jednoduchý na udělání. Stačilo by... v podstatě by stačilo, kdyby existoval nějaký program, ve kterém byste zadali pár parametrů, nastavili, jak by se herní svět měl chovat, přenastavili interface k obrazu vašeho nápadu a většinu práce by už jen zabrala tvorba grafiky a herních úrovní. Poté byste jen při šálku ranní kávy zkomponovali hudební soundtrack a dvoudenní práci zakončili dlouhým, ale o to radostnějším, betatestováním. Krásná představa, zvláště ve chvíli, kdy mi šedou kůrou mozkovou pluje onen geniální nápad na hru, který se mi zjevil včera v poledních hodinách. Nápad je to tak vynikající, že ho tu raději nebudu prezentovat. Ono by to nakonec dopadlo tak, že by ho nějaká jiná vývojářská firma obšlehla, osekala, něco by rozsekala a po vydání dema by byly vývojáři koupeni Gabem Newellem nebo jiným herním molochem, který by hru ještě víc přizpůsobil nenáročnému občasnému hráči.

Co tedy udělat, aby se můj herní nápad nedostal do špatných rukou, resp. aby nebyl ořezán či jakkoliv jinak pohmožděn? Nejlepší cesta je asi ta, postarat se o něj sám a zkusit ho v nějaké indie formě přivést k životu. To mi přijde jako velmi schůdné řešení, které tedy bude vyžadovat kapku úsilí a programátorského umu, ale kdo by se ho nechtěl naučit, když sklízené ovoce za to bude stát? A navíc ono to zase tak těžké být nemůže. Tak, že by bylo rozhodnuto? Stanu se herním vývojářem! A nebo že bych raději poslechl radu z jednoho starého čísla Excaliburu (nebo Levelu?), kde padla v dopisech podobná otázka, tedy "co udělat s herním nápadem?", na kterou bylo odpovězeno, že by bylo dobré zkontaktovat nějakou domácí vývojářskou společnost?

Závěr článku nechám otevřený, protože možná existuje i více variant, jak s herním nápadem naložit a taky proto, že na něj dost možná v blízké budoucnosti navážu jiným článkem, který bude pro čtenáře Casual Core myslím o dost zajímavější. Ale nechte se překvapit...

zeal

0 komentářů:

Okomentovat