úterý 31. března 2009

Bude Excalibur nebo nebude?

Herní časopis Excalibur je jedna z mnoha věcí, které si vybavuju z dětství, vzpomínám na něj především ve spojitosti s prvotním nadšením do PC her. První číslo jsem si prohlížel dokonce v době, kdy jsem ještě žádné PCčko neměl a bylo to hodně o tom, že informace o jakékoliv hře (která se jakýmkoliv způsobem lišila od televizních Atari her) mi vyrážela dech. Někde stačily jen obrázky (Alone in the Dark, Ultima Underworld), abych začal uvažovat o zakoupení hry. Text mi potvrdil, že mé nadšení není mylné a že některé z nich opravdu stojí za to.

U Excaliburu jsem chvíli zůstal jen kvůli nižší ceně, jakmile ale kapesný na svačinu o něco stouplo, nemohl jsem odolat modernějšímu konceptu Score. Další Exáčská čísla jsem vídával u kamaráda, a většinou mi stačilo vidět obálku s obsahem, maximálně jsem ho prolistoval, taky kvůli tomu, abych zjistil obsah a jestli v něm není recenze něčeho jiného, než ve Score. Sem tam jsem později nějaký číslo koupil, jednou vyhodil peníze za ultra drahý číslo, ve kterým byly parádní obrázky z Heart of Darkness, ale jinak mi na něm vadily nevyužitý bílý plochy - řekl bych, že půlka časopisu byly jen prázdný listy. Pak Ex přešel, podobně jako Klan, na Cdčko a to už jsem věděl, že s tímhle časopisem není něco v pořádku. Po dlouhý době vyšlo číslo v trafikách, co slibovalo opětovný návrat mezi časopisovou elitu. Podle podivný grafický úpravy a slabšího textu to vypadalo na úplný konec Excaliburu a plakát modelky mu nepomohl, ba spíš naopak mi přišlo, že tohle do herního časáku nepatří.

V posledních měsících se mluví, nebo spíš mluvilo, o resurektování Excaliburu a už to vypadalo tak, pak jinak a teď se zdá, že to jeho vydavatel myslí opět vážně - pokud tedy do kategorie "vážně" spadá "pokud to nikdo nekoupí, zavazuju se k jeho opětovnýmu vydávání". Nechci se tady vyjadřovat k prodeji známky Excaliburu - je to věc původního vydavatele, do které mi nic není. Přijde mi to ale trochu jako situace z Kocourkova: jednou se počítá s tím, že časopis určitě vyjde, pak se ho jeho majitel rozhodne prodat a když ho neprodá, tak se zavazuje k tomu, že ho bude určitě vydávat. Pak ale taky může nastat situace, že pokud se prodej neuskuteční teď, může se pokus o prodej opakovat, pak ještě jednou a zase, dokud se neprodá za desetinovou cenu.

Myslím, že Ex, pokud začne někdy vycházet, šanci na úspěch má. Levný časopis o hrách je přesně to, co mi v trafice chybí. Že Doupě neuspělo? Nedivím se, moc kvalitní nebylo. Párkrát jsem ho podpořil, kdybych ale měl možnost za stejnou cenu koupit si mini Level, neváhal bych ani vteřinu a koupil si to druhé. Kvalita textu je oč tu kráčí. Teď ale ještě, co ta kvalita je. O čem přesně si chci v takovém herním časopisu číst? V jakém stylu by měli jeho autoři psát? Nechám se překvapit, mou podporu časopis má tak či tak (několik prvních čísel určitě).

zeal

0 komentářů:

Okomentovat