neděle 29. března 2009

Tak tohle je ta PS3 Home

Když se zrovna v mojí PS3ce neotáčí žádná Blu-Ray, nemusí to znamenat, že ji zrovna nepoužívám. Moderní konzole dnes nabízí pohodlnou možnost hrát dema přímo z disku, přehrávat upscalované filmy stažené z internetu přímo z flashky anebo ji můžete kabelem připíchnout do internetu, kde má PS3 rovnou několik zajímavých služeb. A právě jedné z nich, Home, bych chtěl věnovat následující článek.

Ok, ok, nepíšu o ničem novém, o Home se už napsalo docela hodně, a tak se ani nebudu snažit o jeho popis, protože určitě každý, kdo o něm už slyšel (tj. většina), má alespoň jednoduchou představu, o čem Home je a co všechno nabízí. Smutný fakt je, že toho, prozatím, moc není a ode dne spuštění se toho nezměnilo tolik, aby to stálo za zmínku (ale zase všude jsem nebyl). Ode dne, kdy jsem se po Home procházel poprvé, se ale v něm přesto něco změnilo.

Včera mi Home přišlo jako jeden velký zlý sen.

Nevím jestli to bylo zrovna tím, že jsem včera natrefil na nesprávné uživatele. Nechodím na Home skoro vůbec, takže vážně nemám potuchu. Napadlo mě, že bych se zase mohl podívat, co se na Home objevilo nového - třeba nějaká nová budova, kde by šlo hrát poker. Dám nalogovat, chvíli čekám a už se na mě dívá moje virtuální postavička. Vycházím na balkón, abych se mohl pokochat krásným pohledem na moře. Koukám na baráčky, všechno pěkně detailní, jak to má být, jen jeden detail není v pořádku. Moře je mrtvé - nehýbe se, ale čím to je? Zasekla se animace v Home, anebo tam ani předtím nebyla? I dvacet let staré hry mají vodu, která se snaží o iluzi pohybu. Jsem názoru, že je to chyba programu. Otevírám konzoli, v místech nacházím stará známá, ale i některá nová, kam se zatím připojovat nechci - tak moc času nemám - a tak vybírám kuželkárnu, protože si chci něco zahrát. Načítá se to svižně - hurá do toho!

Tenhle odstavec můžete přeskočit

Bowling, no fajn, snad budu mít štěstí a bude tam volno. Procházím průhlednými panáky k bowlingovým drahám. Hraje se o sto šest a vypadá to, že je zase plno. Tohle je populární hra, jednou jsem ji v Home hrál a zase tak dobrá není - koule mi lítaly jen doleva nebö doprava. Po ujištění, že jsou všechny dráhy okupovaný, jdu ke kulečníku, ale ještě si všímám automatů. Dřív tam bylo narváno a teď byly až na jeden všechny volný. Čím to bude? Jdu ke kulečníku, a vida! Jeden je volnej, resp. si u něj jeden uživatel brousí tágo. Takové pozvání samozřejmě neodmítám. Paráda, to bude zábava. Zatím se mi ještě nestalo, že by u kulasů bylo volné místo, ale asi jsem tam chodil zrovna v době, kdy byla herní špička. Hra začíná - po prvním soupeřově rozstřelu je řada na mě. Snažím se najít vhodný úhel pro šťouch a žádný nenalézám. Zkouším štastný štouch - bílá obletěla všechny koule, několikrát se odrazila od obrub stolu a div mi nezapadla do díry. Protivník měl větší štěstí, bodoval a kouli dostal na místo, odkud jsem zase mohl trefit absolutní nic. V pozadí opakovaně hraje nějaký herní trailer, který mi trochu začíná lézt na nervy. Abych to zkrátil, tohle se několikrát zopakovalo a já konečně šťouchl kouli do díry - bohužel protivníkovu. Po chvilce to už vypadalo, že se karta obrátí a já trefuju konečně svou kouli! Načež mi hra uděluje trestný bod. Nasrán odcházím v polovině hry.

Pro zlepšení nálady jdu do kina. Bleskorychlý loading slibuje lepší průběh, než jakého se mi dostalo v kuželkárně. Na první pohled žádná změna - obří obrazovka se načítá, skupinka lidí sleduje buď načítání anebo filmový klip. Jdu se podívat ke kino... ehm, k trailer-sálům. A fakt je, že se nic nezměnilo. Ty stejný plakáty na Watchmeny visely tady na zdech už před třemi měsíci. Jdu se podívat dál po budově a vidím, jak někdo sedí na zemi a sám si pro sebe něco říká ve španělštině. Očividně nejsem sám, koho zaujal. Někdo se u něj zastavil a ještě předtím než jde zase dál, mu posílá ošklivý pozdrav slovy **** You!, kde zahvězdičkovaný slovo je Fuck (?). Nehrozí za takové chování takhle náhodou ban? Zřejmě ne. Ještě se zastavuju v druhém kinosále, abych se podíval na trailerovou nabídku - krom Star Treku mě nic nezaujalo. Otáčím kameru a zjišťuju, že mě někdo zdraví. Odpovídám a pro jistotu zároveň z nabídky menu vybírám klasickou hlášku "I have no keyboard". Patřím mezi devadesát procent lidí, co jsou v Home bez klávesnice - ale jistota je jistota.

Nevadí mu to a snaží se o konverzaci. Po chvilce se k nám ale přidává kdosi třetí a podle šíře textu a rychlosti jeho napsání je to někdo s klávesnicí. Po mojí hlášce: "Home is a nice place" následuje něco, co nikdo ani ve snu neočekával. "I wanna cum onto your belly and **** your girl with my great dick and my hairy balls." - padám s dualshockem pod stůl. Snažím se udržet si svoji cool a proto pokračuju v konverzaci, zatímco nově příchozí, zřejmě překvapen z neúčinku svého slovního assaultu, se připravuje k vyzvracení něčeho silnějšího (nad jeho hlavou mu bliká ikonka psaní). Ten s kým konverzuju jen suše odpovídá: "It was.". Nerv (to podle nervózního třepání) opět povídá něco o tom, jak bude **** **** - velká část z toho byla zahvězdičkovaná - a chvíli čeká, jestli se někdo z nás nechá vyprovokovat. Po mé zmínce o Star Treku pálí rychlou odpověď: "Star Trek is gay." Já na to odpovídám: "No, Star Trek is for straights." Po několika dalších urážkách provokatér odchází, zřejmě zdrcen z toho, že ani jednoho z nás jeho nadávky nevyvedly z míry - konečně klid. Toho druhého zřejmě zaujala jedna pasáž z našeho poměrně krátkého rozhovoru, ta o Star Treku, a tak se mě ptá: "Are you gay?". Odpovídám: "No." Asi vyděšen upřímností mé odpovědi bere nohy na ramena a bez nějakého rozloučení mizí v zákoutí kina. Fajn, to by bylo. Ještě než se stihnu odpojit, na mě někdo vybafne "Where are you from?" (další klasická věta z nabídky herních hlášek - pro ty co neví). Dozvídám se, že je z Arabských emirátů a ptám se proto, jestli je u nich běžně povolenej internet. "No jasně." a na to po pár sekundách dodává: "Už musím končit."

Tak, to byl můj včerejší zážitek z Home, ze kterého bych ale nedělal žádné závěry, protože každá moje návštěva byla úplně jiná a pokaždé něčím zvláštní. Včera to byla ale první zkušenost, na níž nebylo nic ani trochu pozitivního - třeba se všechno pozitivní odebralo do těch nových míst, kam jsem měl jít i já, resp. moje postavička "hrobař". Příště to udělám - a kdoví, třeba bude v některé z nich poker.

zeal

0 komentářů:

Okomentovat