pondělí 3. srpna 2009

Dreamkiller, nová pohledová střílečka

Bývalý herní publicista Jindra Rohlík připravuje s týmem Mindware "mega krvavou first person lázeň" (toť citace tvůrců) nazvanou Dreamkiller. Na webu jsou už k vidění obrázky, které mě tedy nijak zvlášť nezaujaly, co je ale na nich trošku podivné, krom bizarně vyhlížejících monster, tak to, že budete mít v arsenálu těžké zbraně a přitom budete hrát za (asi ne úplně) křehkou ženu, Alici. Buďto je Alice nepěkně vytvarovaná kulturistka anebo vážně nevím, jak to vysvětlit.

Dreamkiller, hmm. Bude to Painkiller a zároveň to nebude Painkiller, k tomuhle podivnému závěru jsem došel po přečtení obou preview v našich papírových časopisech. Trochu zmatek, co říkáte? Příběh není ani trochu originální, ale ten stejně u doomovek nehraje roli. Jen tak pro úplnost, je zkopírovaný z filmu The Cell a pokud nevíte, o co v něm jde, tak jen zkráceně: hlavní hrdinka (doktorka) se dostává do myslí lidí, kde jim pomáhá od strachu z nočních můr. To je docela fajn základ pro to, aby se level od levelu výrazně lišil - pokud jsem to pochopil dobře, tak každá úroveň je sen jiného pacienta. To je lepší, než náhodně po sobě jdoucí úrovně, jako je Egypt, peklo, les, starodávná budova, atd.

Teď zrovna nevím, na jakém enginu Dreamkiller poběží, ale pokud by to bylo na modifikovaném enginu Painkillera, vůbec by mě to nepřekvapilo. V Painkillerovi se tvůrci totiž zhlédli natolik, až by to bylo na pěknou žalobičku od jeho tvůrců, týmu People Can Fly (vážně se tak jmenují). To se ale zřejmě nestane, a to z toho důvodu, že s nimi mají Mindware přátelský vztah, jelikož to byli právě oni, kdo před pár lety vyprodukoval (lehce podprůměrnou) akci Painkiller: Overdose (ano, o té jsem tu psal). Dreamkiller se bude stejně, jako jeho vzor, odehrávat v arénách, které musíte pokaždé vyplenit do posledního tvorečka, abyste mohli postoupit dál. Fóbie tedy sice zasáhnou do designu úrovní, ale jen do té míry, aby místo, ve kterém budete pobíhat, splňovalo arénní pravidlo číslo jedna: uzavřený prostor.

Těšit se, nebo spíše očekávat můžeme několik novinek. Ta první je naprosto šílená. Říkal jsem už, že je naprosto šílená? Aha... takže: v Dreamkilleru budou neomezené náboje! Snad jsem to preview přečetl správně. To tedy bude už úplně procházková hra, cihlu položit nejen na klávesu W, ale i na levé myšítko. Tedy ne, že by v Overdose nebylo něco podobného - do základní zbraně, s níž šlo projít hravě většinu úrovní, jste taky žádné náboje nepotřebovali. Jak se tak dívám na kulomet na obrázcích, něco mi říká, že žádnou jinou zbraň k projití hry potřebovat nebudu. Eh.

Dále přibudou speciální schopnosti, které Alice bude používat výměnou za energii (obdoba many?). Bude se umět teleportovat, a to tak, že vyšle svého ducha napříč místností, a pokud bude hořet u zadku, tak se do něj kliknutím tlačítka přesune. Z dalších schopností to bude ve spoustě her už poměrně profláklá telekineze a "vrhání ohnivých koulí". Alespoň tak je to napsané na TN.cz, kde ale píšou taky to, že "zbraně potřebují náboje". Ha, tak teď jsem zmaten! Sakra. Otevírám Score, abych se ujistil, že jsem si to nevymyslel a hle, je to tam - neomezená munice a navíc jsem dodatečně zjistil, že zbraně se budou přehřívat (podobně jako v ETčku), tak alespoň to. Zajímavě vypadá informace, podle které půjdou zbraně vylepšovat a o trochu méně zajímavá je pak ta, že hráč bude moci u sebe držet zároveň pouhé dvě z x zbraní.

Abych to shrnul. Dreamkiller vypadá na hru, která by mohla být ucházející, především po té stránce, že budete mít pořád před sebou někoho, do koho budete moci střílet. A o tom střílečky jsou. O střílení. Je ale zase taky fakt, že pouhé střílení dobrou akční hru nedělá. K tomu je potřeba něco víc, a to něco je přítomné v peckách, jako např. Duke Nukem 3D, Blood nebo Quake 2. Mně tedy nezbývá nic jiného než Mindware popřát, aby se jim to povedlo a abysme letos na podzim dostali zábavnou a svěží doomovku, ve které poteče krev tak, jak to máme rádi. Tedy pouze z nepřítele.

zeal

0 komentářů:

Okomentovat