pondělí 23. listopadu 2009

AI tropí vylomeniny

Naprogramovat dobrou AI je oříšek. Pravda, dnes už to není tak těžké, jako v hardcore dobách minulých, kdy tupí panáčci vůbec nepociťovali strach před dvojhlavňovou brokovnicí namířenou proti nim, přesto to stále výzva je, udělat ji takovou, aby si nikdo nevšiml, že s nimi "hýbe počítač", jak vidno ve hře Left 4 Dead. Tam je totiž vidět, že s nimi počítač hýbe, a nejen to! Je tam vidět, že s nima pohybuje za pomocí skriptů či maker, které občas totálně vyráží dech! Stává se tak, docela často, že stojíte v chodbě, nebo na střeše, někdy taky na zemi, v nějaké uličce a najednou se to spustí... skript, který pošle padesátku zombií směrem k vaší skupině. A co se nestane, prý hladové zombie běží okolo vás, absolutně popíraje vaši maličkost, kterou mají jasně ve svém zorném poli, vždyť jste jen o krok vedle trasy, po níž mají nařízeno běžet. Ve hře existují místa, se kterými tvůrci tak úplně nepočítali, že by tou cestou hráč zrovna v tu dobu, kdy se spouští skript vyslání zombií do velké místnosti, šel. A tak, když zrovna jste na takovémto místě ve správnou dobu, stává se, že vás zombie úplně ignorují, tedy až do chvíle, než jim zausilujete o život - většinou ale po vás jde jedna, a to ta, po které pálíte. Divný. Je to relativně časté, takže to není pouhá náhoda. Obávám se, že AI v Left 4 Dead nějaký fanda ementálu těsně před vypuštěním hry proděravěl, protože díry tam jsou a není jich zrovna málo. Ale i tak je to pecka. Taky aby doomovka posypaná kousky Resident Evila postavená na co-op módu nebyla.

zeal


Já mu říkal, ať tam tu haksnu nestrká.

1 komentář: