"Co na tom hodnotit? Osvětlení? Vizáž herce, velikost poprsí herečky? No, to ne, ale hodnotit se to nějak musí. Příště nahradí hratelnost tou virtuální realitou, a my přijdem na buben."
V případě fotorealistické grafiky se, tuším, přešlo na nějakou chvíli, kdy tyhle hry byly v oblibě, na hodnocení estetický, jak se vybíralo prostředí, jak to působí a nakolik to odpovídá realitě, a jestli to má nějakou atmosféru. Ale už tak významnou roli grafika nehrála (to v minulosti taky ne, ale dala se hodnotit). A prásk! Fotorealistická grafika vyšla z módy. Nebylo to "vono". Tvůrci si připadali, jako kdyby podváděli. Tak krásnou grafiku ta jejich hra má a oni se nadřeli o dost míň, než na těch ("hnusných, ale našich") závodkách, co dělali předtím. A taky to, nedalo se to implementovat k novým technologiím, které se začínaly objevovat.
Proč se upustilo od fotorealistické grafiky? Kvůli třetímu prostoru!
A ten Tex Murphy ho přesto měl, ale graficky nebyl tak dobrý, jako pozdější, 3D akcelerátory poháněný, herní pecky. Nastoupily polygony. Já se s nima setkal poprvé asi v Ecstatice, ale tu nikdo nezná, tak napíšu Little Big Adventure. Aha, tak ne, první byl Alone in the Dark.
A 3D grafika? U tý taky můžeme říct, že ji nedělal člověk, ale s jistotou zase můžeme říct, že ji nedělal pouze stroj. Je to tak půl na půl. A tam se to už DÁ hodnotit, jelikož částečně jde o výrobek lidský činnosti. A tím pádem ho můžeme hodnotit. Můžeme tvrdit, že ta hra má skvělou grafiku.
zeal
Ja to mam jednoduchy, pro me je umeni v pocitacovy grafice pixelart a vic nic, nazdar. Krome tohoo je umeni nakreslit na papir pozadi a na foliich animovanou postavicku, tuzka papir, totalkni kontrola nad dilem, clovek musi neco umet... Dneska ale delaj pocitacovou grafiku (a ja to musim vedet, taky ji delam :) lide, kteri neumi na papir nacmarat ani rovnou caru, kdezto v Corelu ji maji raz dva. Cim min clovek k tvorbe vyuziva nastroju, tim toho musi vic umet, cim min - uz je to o stroji a technologii... Proto dycky obdivuju rucne kresleny artworky, ktery si odemknu na konci hry v bonusech a rikam si, kdyby ty hry vypadaly takhle krasne :) A von je to jen podklad pro 3D zpracovani...
OdpovědětVymazatJá za nejdůležitější hledisko mám, jestli to má atmosféru. A pak pro mě za mě, ať je to polygonový, voxelový nebo fotorealistický. Ale mám taky nejraději pixelart, na kterým sem vyrost. A o kterej sem se v první polovině devadesátých let pokoušel. :)
OdpovědětVymazatNo, ti dnešní (pseudo)grafici chlubící se za cizí práci, kterou za ně zvládl generátor krajiny, to je docela výsměch těm, kteří neměli k dispozici víc, než nějaký malovací program. ALE... jak jsem sám zjistil, tak i v adventurách se používaly fotky a kamera. Např. to intro z Another World je předělaný z živého filmu, kterej pak Chahi předělával do nějakýho painteru. A v King's Questu, tam taky u filmečků (skládající se z pár framů, to když se zrovna někdo pohnul) se použili živí herci.
Ale zabrat to dalo teda tak jako tak.
OdpovědětVymazat