pondělí 2. listopadu 2009

Proč platit za indie hry?

Jaký je stav na vývojářském battlefieldu? Počet herních firem každým rokem mění svůj stav. Já osobně mám dojem, že těch větších firem ubývá a těch malých drobků naopak přibývá. U velkých firem se děje hlavně to, že se buďto stěhují pod křídla velkého distributora anebo se z nich stává tzv. nečinná firma poskytující pouze nějaké služby: specializují se na 3D modely, enginy, fyziku, prodávání licencí. Malé firmy z takto odkrývaného tržního prostoru samozřejmě těží. Teď nebudu nic psát o hrách na mobily, jelikož to je kategorie sama pro sebe. Mám na mysli hlavně indie vývojáře, kteří profitují díky digitální distribuci.

Otázka je: proč za jejich hry platit? Kdyby se jednalo o pouhé dva dolary (jako takový příspěvek pro další růst), myslím, že by žádného takového článku nebylo třeba, jenže, takový indie vývojář si účtuje od dvaceti dolarů a víc za kousek, což už je cena hry od nějakého polo-profi herního studia, kde máte záruku, že hra minimálně bude profesionálně pojata, bude mít grafiku na úrovni a použije některé již zažité, fungující herní koncepty = zkráceně řečeno, nenabídne vám nic menšího než dobrý standard. Kdežto od takového indie vývojáře můžete čekat, že se toho standardu spíše nedotkne. Čest výjimkám. Zákazník si zaslouží kvalitu, a ne aby mu hrozilo, že se stane obětí "krádeže za bílého dne" koupí Crayon Physics Deluxe (který stojí ostudných dvacet dolarů).

Tak teď to možná vypadá, že by autor článku nejraději zakázal internet, protože tam má právo prodávat si každý, co chce, za jakou cenu a tak dál. To pointou článku rozhodně není. Pointa je v tom, že není úplně tak na škodu, ukázat si na tohle téma, tedy na "prodej indie her", prstem a pouvažovat, jestli je vůbec správný, aby indie vývojáři chtěli stejnou sumu peněz za svá dílka, co firma, která se tím už nějaký ten pátek zabývá.

autor out.


0 komentářů:

Okomentovat