Jako ostřílený adventurista Jako schopný adventurista Jako adventurista, co má rád adventury myslím, že mám právo říct následující: "Tales of Monkey Island má ohyzdnou grafiku." Ale nepochopte to špatně, Tales si jinak užívám nadmíru dobře (což nemůžu říct o devadesáti procentech dnešních adventur). Má zajímavý příběh, umí velmi dobře zásobovat humorem po celou dobu hry a adventurní úkoly, ty jsou prostě skvělé. Co mě ale mrzí, je už zmíněná grafika, která je hnus par excellence. Klidně si dokážu představit, že pokud by měl Tales klasicky kreslenou grafiku, označil bych ji (všechny díly dohromady) za dokonalou hru. Nebo za téměř dokonalou... protože dokonalá hra zřejmě neexistuje (no...).
Jak jsem se do hry dostával víc, tím víc mě ten mrzký stav grafiky mrzel. Proč jen má tak skvělá adventura tak hnusnou vizáž? Přiznám se, že mi to na pár místech ve hře vyloženě vadilo. Postavy nejsou až tak humusové, ale schválně se podívejte tady na to a pak na to podtím.
Rozdíl, co? Ten prví je huj, druhý (v porovnání) sakra fuj. A potom, že grafika je druhořadá.
zeal
Teda, ty si dneska jedes :) Dve veci - je to 3D, protoze lide radi 3D, maji pocit, ze maji o dimenzi vic... - je to adventura, a ac 3D, musi to bezet a i na podradnejsich sestavach dneska. Co z toho vyleze? Kompromis... ktery neni tak strasny, ale nema samozrejme valnou vytvarnou hodnotu, kterou meli puvodni MI.
OdpovědětVymazatŘekl jsem si, že zkusím, kolik jich zvládnu takhle za večer. :)
OdpovědětVymazatAha, to je výborná odpověď. Myslím, že na Micka čekat nemusíme. Pokud si už teď někde v nějakém potemnělém a špinavém rohu netrhá z mého článku vlasy...
Mě právě štve, že o mě, o hráče, žádná firma nebojuje. Prostě mi hodí kus tvrdého žvance na tác a teď "jez nebo pojdi". Ale ještě je tu šance, že někdo někdy v budoucnu udělá pěkný remake.
A vono je to jeste slozitejsi :) Driv se delala hezka grafika pixelartem, protoze 3D jeste moc nefungovalo, to az s Doomem a Tomb Raiderem poradne. A vytvorit mozaiku 320x200 VGA rozliseni, to jeste jakz takz slo. Ale vsimni si, kolik her je pak uz tvorenych cistym pixelartem v SVGA 640x480? Asi bys je spocital na prstech jedne ruky. Jen co se zdvojnasobi rozliseni, uz je takova grafika 16x narocnejsi na kresleni, nez VGA. Coz by znamenalo, ze grafici a animatori by tu grafiku delali 16x dele, nebo by bylo potreba najit dalsich 15 lidi. Takze pixelart uz nad 640x480 prakticky nelze pouzit. A dnes by neslo vydat hru, ktera by nebezela aspon minimalne 800x600. Reseni? Najmout opravdoveho profi kreslire a animatora, neco jako jak byl vytvoreny Broken Sword, to je fakt kvalita. Jenze, takovy machri uz nebudou chtit plat jako normalni herni grafici, protoze to jsou uz v podstate umelci. A vyplatilo by se firme najmout takoveho machra na grafiku? Kdyz stejne vice lidi pravdepodobne zabere na 3D? Odpovez si sam :)
OdpovědětVymazatS tim 16x sem to nadsadil, asi prehnal, ale proste tak nak v principu :)
OdpovědětVymazatO tom rozlišení, že má zásadní vliv, jsem to tak nějak tušil. Tuhle jsem si říkal, jak odporně vypadá ten high res pack pro Duka Nukema 3D. Originál je kostičkovanej, ale je tam vidět, že mít možnosti v tý době, tak ta grafika exceluje, ne v počtu polygonů, ale v tom jejich grafickým stylu.
OdpovědětVymazatTak určitě by se vyplatilo najmout kreslíře, já bych to ocenil! :) Ale jinak nevím, jestli by se to vyplatilo. Ale on ten výsledek je lepší a kdyby to i novináři narvali, natloukli do hlav svým čtenářům (klidně i opačnou psychologií, všelijak), tak by bylo najednou spokojených hráčů. 3D neříkám, že je Sodoma pro adventury, ale zrovinka u Tales se hodí ta kreslená grafika. Pohádková hra by měla mít kreslenou grafiku. Třeba taková Gooka, ke které maloval krásný obrazovky Martin Zhouf, ta docela psala. A jako hra se mi moc líbila.
Jenze oni se i ty adventury dost posunuly ve svem publiku. Nebo spis to publikum se posunulo a rozsirilo. Dnes hraji adventury spis takovi ti prilezitostnejsi hraci, tak zensky, ze jo :) deti, zkratka vsechna lidska sebranka :) Jen ne hardcore hraci, i kdyz ti take, ale uz jsou jen jednou casti publika. Podivej se treba jak dnes vypada Simon The Sorcerer, to uz je proste jinde. Tudiz na tyhle lidi vubec ani neplati recenze, novinari by mohli hustit co chteji a jich by se to vubec netykalo, protoze prilezitostni hraci recenze a herni media ani nectou.
OdpovědětVymazatNo, já jen doufám, že se adventura neposunula do sektoru "srágora pro všechny". :) Hardcore hráči je hrajou určitě míň protože (aspoň co si myslím): smažej teď na konzolích víc než na PC, kde adventury nejsou (třeba ten Axel a Pixel nevypadá moc na adventuru), a ještě taky nemají moc velký výběr, dobrých adventur se už moc nedělá. Jen málokdo je umí. Ty "vyšetřovací" nebo detektivní hrůzy, kde vypadá jedna postavička jako druhá a není to vůbec vtipný, to je pravý "doom" adventur (v minulosti bych nečekal, že tam bude směřovat tenhle žánr a jsem asi stejně tak rozčarovanej z toho jako Michal Rybka z nedostatku tahových strategií). Já bych si pro začátek přál, aby ty adventury, co ještě vycházejí, nevypadaly jedna jako druhá. To by mi zatím stačilo. Pak by nastala fáze dva. :)
OdpovědětVymazatZeal - neser ma :) ToMI ma vybornu grafiku, neviem kde tam vidis nieco ohyzdne.
OdpovědětVymazatGrafika Tales je nadherne stylova, s par vyhradami, ked v prvych epizodach recyklovali modely. Potom sice tiez, ale uz to dokazali lepsie zamaskovat :)
Bohužel jsem si zatím našel čas jen na demo (budiž Warcarft zatracen!!), ale za mě můžu říct, že grafika je dobrá až výborná. V pohybu vypadá o dost líp, než na screenshotech. Jasně, není to ručně kreslené, ale to neznamená, že je to horší. Taková 4ka, to byl teprv hnůj! :)
OdpovědětVymazatMickTheMage: Někomu sedět může, netvrdím, že ne. Mně přišlo, že to mohlo daleko daleko lepší, zvlášť to prostředí je relativně hnusný, styl to bezpochyby má, ale já jsem asi výjimka, komu to tak dobře nesedne.
OdpovědětVymazat