pátek 20. listopadu 2009

Za L4D 2 levnější

"Herní byznys je úžasnej." Licencujete si jeden poměrně drahý engine, taková ta vaše první velká investice v životě, ukradnete pár nápadů z jedné kultovní hry, hlavního hrdinu stylizujete za naprosto obyčejnýho chlápka, obštědříte ho nějakou tou vadou, abyste se přiblížili průměrnému hráči, čmajznete pár dalších nápadů, přidáte trochu mimozemšťanů, a pušky, něco na mlácení a všechno zmixujete v jeden velký herní experiment. A ten naštěstí vyjde.



Daří se vám a poté skupujete malé herní vývojáře, popř. jejich už hotové výtvory, které si přivlastníte tak rychle, že nikdo nestihne zaregistrovat, že vy vlastně nejste autory těch super pecek. Pak si časem vyrobíte kultovní status. Vyprsknete pokračování tentokrát už v novém enginu, které za moc nestojí, ale kultovní status přesto zajistí úspěch. Přidáte datadisky. Po dlouhé době přijdete s hrou, která je vážně fajn, protože tu taková na herním trhu ještě nebyla - vlastně byla, ale ne v takovéhle podobě. Má sice nějaké ty chybky, především v podivně se chovající AI, ale co je dokonalé, že?

Najednou ji zlevníte. Protože chcete, aby ty kamiony s hamburgry přijížděly rychleji častěji. A v tom vás napadne, že z toho datadisku, co vaši zaměstnanci tak dlouhou dobu vytvářeli, uděláte kompletní hru. Nápad! To se ukáže jako absolutně super nápad, protože je na něj krátká i petice, která ve skutečnosti zafungovala jako virální reklamní kampaň. Peníze se jen hrnou.

Datadisku, erm, druhému dílu nasadíte nechutně vysokou cenu. Postaráte se o to, aby se hra co nejvíc odlišovala od "jedničky". Nejdřív proto vydáte demo, v němž ukazujete, že jde o protipól k původní hře. O zbytku koncepce úrovní ale raději pomlčíte, protože zbytek se zase tak moc ve dne neodehrává. Změníte sem tam nějaký detail, přidáte super zbraň, která se nedostala do jedničky, to proto, že na ni líní tvůrci zapomněli. Změníte jména hlavních hrdinů, změníte jejich barvy (pozn. vložit vtip s Michaelem Jacksonem), a vůbec kompletně jejich vizáž. Interface ponecháte, šak se šikula poved hned napoprvý! Dáte tam nějakou novou undead postavu, aby dětičky neremcaly a dospělí měli tu svoji klidnou pauzu na cigárko. A je to v kapse! Novináři vás pochválí, proč by ne, když je to jejich práce. Ty další dolárky, a nebo raděj eura, se pohrnou, to máte jistý. Tohle je prostě fajn, fajn byznys, mňam, mňam... mlask.

zeal

5 komentářů:

  1. I tak bys to mohl interpretovat, ale ono je to plné nadsázky a hlavně pointa je v tom, že se mi dost líbí L4D a tak za každou cenu hledám důvod, aby Valve druhej díl zlevnila, abych si ho konečně mohl zahrát. :)

    OdpovědětVymazat
  2. Paradoxně je L4D2 mnohem lepší než jednička a také je levnější! Loni jsem kupoval L4D v krabici za 1200 Kč, letos dvojku na Steamu v předprodeji za 840 Kč. No není to Valve k zákazníkovi nanejvýš vstřícné?

    OdpovědětVymazat
  3. A mohlo bejt ještě levnější kdyby jste mysleli a jen tupě nenakupovali... 4pack za cenu 3 her... si to spočítej... ušetřil by si 25% jenom kdybyste se domluvili...

    OdpovědětVymazat
  4. Njn. To mi došlo až pak. A taky v tu chvíli jsem prostě neměl tušení, kdo si to bude chtít koupit. Pamatuji si, jak jsem to loni prokaučoval taky a říkal si, jak příští na to nesmím zapomenout. A stejně prd. Člověk je prostě nepoučitelnej.

    OdpovědětVymazat